• Lidl Suomi/

Arabian ja Roihupellon uudet myymälät tihentävät Lidlin verkostoa – Helsingissä pian 20 Lidliä

Arabian kauppakeskuksen pohjakerrokseen 11.1. avattava myymälä on 170. Lidl Suomessa. Roihupellossa avataan torstaina 18.1. Helsingin 20. Lidl-myymälä.

Lidlin myymäläverkosto tiivistyy Helsingissä tammikuussa, kun viikon välein avataan uudet myymälät Arabiaan ja Roihupeltoon. Kauppakeskus Arabiassa myymälä on rakennettu K-kerrokseen täysin uuteen liiketilaan. Ostoksille pääsee helposti kauppakeskuksen muista kerroksista liukukäytävää pitkin ja hissillä, Kotisaarenkadulta katutasosta uuden kulkuyhteyden kautta ja suoraan pysäköintihallista. Myyntipinta-alaa on on lähes 1400 neliömetriä ja Arabian tuore Lidl onkin avara ja valoisa.

– Helsingin kokoisessa kaupungissa on kysyntää tiheämmälle myymäläverkolle. Tunnelmat tulevien asiakkaiden keskuudessa ovat innostuneet, kertoo myyntipäällikkö Malin Häikiö.

Roihupellossa osoitteessa Tulppatie 2 avataan Helsingin 20. Lidl torstaina 18.1. Myymälä täydentää Itä-Helsingin myymäläverkkoa ja palvelee muun muassa uutta Myllykylän asuinaluetta. Asiakkaiden käytössä ovat parkkihalli ja liikekeskuksen muut palvelut. Myyntipinta-alaa Roihupellon Lidlissä on noin 1450 neliömetriä.

Myymäläpäällikkö Susie Flink luotsaa Roihupellon Lidlin noin 30 hengen tiimiä yli 10 vuoden Lidl-kokemuksella. Henkilökunta paiskii avajaisia edeltävät päivät töitä, jotta myymälä saadaan täyteen loistoonsa ja hyllyt notkuvat avajaisaamuna.

Arabiassa myymäläpäällikkönä toimii Katriina Sluyts, joka tuli Lidliin kesätöihin vuonna 2007 ja on myymäläpäälliköksi edettyään nähty esimiehenä Harjavallassa ja Helsingin Itäkeskuksessa. Myymälä työllistää noin 25 kaupan alan ammattilaista.

Energiatehokasta toimintaa asiakkaiden ehdoilla

Suomen Lidl-myymälöillä on energiatehokkuuden ISO 50001 -sertifikaatti, joten myös Arabian ja Roihupellon myymälöiden sähkön-, lämmön- ja vedenkulutusta seurataan yksityiskohtaisesti ja poikkeamiin puututaan herkästi. Kannelliset ja ovelliset kylmä- ja pakastealtaat ja -kaapit ovat yksi esimerkki energiatehokkaista ratkaisuista.

Myymälöiden valaistus puolestaan toteutetaan LED-valaisimilla, jotka kuluttavat sähköä 37,5 % vanhoihin valaisimiin verrattuna. Tämän ansiosta energiaa säästyy kussakin myymälässä huikeat 37 450 kilowattituntia vuodessa. Määrä vastaa kahden sähkölämmitteisen, 120 neliömetrin omakotitalon energiantarvetta.

Molemmissa uusissa myymälöissä on toteutettu Lidlin uusi valko-harmaa ilme, jota remontoidaan parhaillaan järjestelmällisesti kaikkiin Suomen Lidl-myymälöihin. Tuotejärjestys on suunniteltu tutkimalla asiakkaiden reittejä kaupassa ja kuuntelemalla kuluttajien toiveita. Seinät on otettu aiempaa tehokkaammin käyttöön nostamalla osa pakasteista kaappeihin, ja opasteisiin on panostettu.

Avajaisviikoilla ohjelmaa lapsille

Arabian myymälässä vietetään suosittua Lastenlauantaita 13.1. klo 11–16. Lidlin oma maskotti Lido Lohikäärme on tavattavissa tasatunnein ja lapsille on luvassa palkintoja Mestarimyymäläetsivä-aarteenetsinnästä. Lisäksi lapsikävijöille jaetaan siirtokuvatatuointeja ja ilmapalloja. Roihupellon myymälässä Lasten lauantai on 20.1. klo 11–16.

Tervetuloa tutustumaan!

Media on tervetullut tutustumaan myymälöihin avajaisviikoilla. Vierailuajankohdasta ja haastatteluista sopiminen onnistuu soittamalla Lidlin viestintään numeroon 09 2345 6400 tai lähettämällä sähköpostia osoitteeseen media@lidl.fi.

Uusien myymälöiden osoitteet ja aukioloajat:

Lidl Helsinki-Arabia, kauppakeskus Arabia, Hämeentie 109–111, 00550 Helsinki
Avoinna ma–la klo 8–21 ja su 10–21

Lidl Helsinki-Roihupelto, Tulppatie 2, 00880 Helsinki
Avoinna ma–la 8–21 ja su 10–21

Lisätietoja:
Tiedottaja Anna Rissanen, Lidl Suomi Ky, p. (09) 2345 6400, media@lidl.fi.