• Lidl Suomi/

Ensikosketus työelämään Lidlissä? Yli 300 nuorelle tarjolla palkallinen harjoittelu ensi kesänä

Lidl tarjoaa ensi kesänä yli 300 nuorelle palkallisen harjoittelun sen myymälöissä eri puolilla Suomea. Kahden viikon harjoittelusta maksetaan palkkaa 365 euroa. Lidl on mukana Kaupan liiton ja Palvelualojen ammattiliiton tukemassa ohjelmassa seitsemättä vuotta.

Haku suosittuihin Tutustu työelämään ja tienaa -harjoitteluihin aukeaa tiistaina 26.3.2019. Lidl palkkaa kaikkiin sen myymälöihin eri puolilla Suomea Tutustu työelämään ja tienaa -kesäharjoittelijoita. Kahden viikon harjoittelusta tienaa 365 euroa. Kaupan liiton ja Palvelualojen ammattiliiton tukema harjoittelu on tarkoitettu 14-17 -vuotiaille nuorille.

–  Tutustu työelämään ja tienaa -harjoittelu on erinomainen mahdollisuus ottaa tuntumaa työelämään ja kartuttaa arvokasta kaupan alan työkokemusta. Meillä kesäharjoittelijat ovat aina odotettuja lisävoimia myymälöihin, Lidlin HR-Team Leader Annina Hyvönen sanoo.

Haku tutustu työelämään ja tienaa harjoitteluun päättyy 9.4.2019.

PAM: 95 prosenttia nuorista suosittelisi kaverilleen harjoittelua kaupan alalla

Työmarkkinajärjestöt lanseerasivat Tutustu työelämään ja tienaa -harjoittelun jo vuonna 1992. Silloin se tunnettiin paremmin nimellä ”Tonnilla töihin”. Lidl Suomi on ollut mukana tarjoamassa kesäharjoittelupaikkoja vuodesta 2013 alkaen ja Lidlissä harjoittelun on suorittanut vuosien aikana jo noin 3000 nuorta.

Palvelualojen ammattiliiton viime marraskuussa julkaiseman tutkimuksen mukaan nuorilla on varsin hyviä kokemuksia kesäharjoittelusta kaupan alalla. Tutkimuksesta käy ilmi, että jopa 95 prosenttia nuorista suosittelisi kaverilleen kesäharjoitteluohjelmaa kaupan alalla.

– Positiivista on myös se, että nuoret on otettu kaupoissa hyvin vastaan ja he ovat saaneet hyvin perehdytystä. Harjoittelu on monelle nuorelle ensimmäinen kosketus työelämään, minkä vuoksi harjoittelulla voidaan vaikuttaa suuresti mielikuvaan kaupanalasta, PAMin sopimuspäällikkö Mia Suominen sanoo.

Lisätietoa Lidlin Tutustu työelämään ja tienaa -harjoittelusta löytyy Lidlin verkkosivuilta.

Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Lidlin konseptin ydin on parhaan hinta-laatusuhteen tarjoaminen asiakkaille iloisesti palvellen. Suomessa viime vuosina vauhdikkaasti kasvaneessa organisaatiossa työskentelee 5200 henkilöä. 181 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Järvenpäässä ja Laukaassa sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista, ajankohtaisista tarjouksista ja yrityksestä osoitteessa lidl.fi.