Graniittitaloon avautuu lauantaina Suomen suurin Lidl – keskustamyymälöille on kysyntää

Vilkkaalle paikalle Helsingin Kamppiin avautuu lauantaina 14.10. Suomen suurin Lidl-myymälä. Se on esimerkki kaupunkien keskustojen vetovoimasta ja vastaus kaupunkilaisten tarpeisiin.

Lidlin myymälälle on remontoitu avarat lähes 2000 m2:n tilat Graniittitalon katutasoon. Omien konseptoitujen rakennustensa lisäksi Lidlillä on myymälöitä kauppakeskuksissa ja muissa vuokratiloissa, joiden myyntipinta-ala vaihtelee noin 500 neliöstä nyt lähes 2000 neliömetriin. Lidl muovautuukin tarpeen mukaan erilaisiin liiketiloihin.

– Suuri koko ei ole meille itseisarvo, vaan tärkeintä on olla siellä, missä asiakkaat ovat. Tällä hetkellä muuttoliike kaupunkeihin ja niiden keskustoihin on merkittävä kehityskulku, joka ohjaa meidänkin investointejamme, Lidl Suomen toimitusjohtaja Lauri Sipponen sanoo.

Lidl on kuluvana vuonna avannut Helsingin kantakaupungissa myymälät Makkaratalossa Citycenterissä, Lönnrotinkadulla ja Kalliossa Neljännellä linjalla.

– On hyvä asia, että tähänkin dramaattisissa merkeissä tyhjäksi jääneeseen liiketilaan löytyi uusi toimija ja keskusta säilyy elävänä ja elinvoimaisena. Toimivan kilpailun kannalta on tärkeää, että Kampin, Keski-Pasilan ja Kalasataman kaltaisissa joukkoliikenteen keskuksissa on monipuolinen ja tiheä verkosto eri toimijoiden tarjoamia palveluita, kaupunkiympäristön apulaispormestari Anni Sinnemäki totesi Lidlin Graniittitalossa keskiviikkona järjestämässä lehdistötilaisuudessa.

– Meitä ilahdutti, että tarvittavat kaavamuutokset ja lupa-asiat hoituivat sujuvasti ja muutostyöt päästiin aloittamaan kohtuullisen ripeästi, Sipponen kiitti Helsingin kaupunkia.

Vilkkaan työmatkareitin ja vapaa-ajan tarjonnan varrella

Sisäänkäynti Lidliin on Salomonkadulta Kampin keskuksen ja Tennispalatsin kulmalta. Myymälän värimaailma on Lidlin uusimman myymäläilmeen mukaisesti rauhallisen harmaa. Tarjolla on Lidlin täysi valikoima. Erityisen paljon tilaa on annettu käyttötavaralle, ja avajaisia seuraavalla viikolla myymälässä onkin käyttötavaran markkinat, joilla muun muassa vaatteita, työkaluja ja kodin tarvikkeita myydään outlet-hinnoin.

Tavallista Lidl-myymälää suurempi koko näkyy asiakkaille leveinä käytävinä, ja mahdollistaa tuotteiden esillepanon leveästi.

– Myymälää viime viikkoina valmistellessamme olemme joutuneet jatkuvasti käännyttämään ihmisiä ovelta. Paikka on vilkas ja huomisesta alkaen tänne on ilo toivottaa asiakkaat tervetulleiksi, myymäläpäällikkö Mikko Linnakorpi hymyilee.

Graniittitalon myymälä on Suomen 168. Lidl-myymälä. Myymälä työllistää noin 30 kaupan alan ammattilaista, ja myymäläpäällikkönä toimii 11 vuoden Lidl-kokemuksella Mikko Linnakorpi. Myymälä sijaitsee Kampissa osoitteessa Salomonkatu 13, Helsinki ja se on avoinna arkisin ja lauantaisin klo 7–22 sekä sunnuntaisin klo 10–22.

Avajaisissa minikonsertteja ja kassalla Tommi Evilä

Avajaislauantaina 14.10. Graniittitalon Lidl-myymässä ja sen edustalla tapahtuu. Myymälän henkilökuntaa täydentää Lidl All Stars -mentori ja pituushyppylegenda Tommi Evilä, joka palvelee asiakkaita kassalla klo 15–18. Ostoksia pakkaamassa ovat painija Elias Kuosmanen ja seiväshyppääjä Saga Andersson, jotka kuuluvat Lidl All Stars -ohjelman nuorten huippujen tiimiin. Musiikkia on tarjolla illansuussa, kun Younghearted-yhtye esiintyy akustisena duona myymälän edustalla klo 18 ja 19. Lisäksi myymälässä on kahvitarjoilu klo 8–16.

Lapsille on erityistä ohjelmaa lauantaina 28.10., kun uudessa myymälässä vietetään suosittua Lastenlauantaina klo 11–16. Lidlin oma maskotti Lido Lohikäärme on tavattavissa tasatunnein. Lapsille on luvassa palkintoja Mestarimyymäläetsivä-aarteenetsinnästä, siirtokuvatatuointeja ja ilmapalloja.

Lisätietoja:
Tiedottaja Anna Rissanen, Lidl Suomi Ky, p. (09) 2345 6400, media@lidl.fi.

Lainaukset

Myymälän suuri koko ei ole meille itseisarvo, vaan tärkeintä on olla siellä, missä asiakkaat ovat. Tällä hetkellä muuttoliike kaupunkeihin ja niiden keskustoihin on merkittävä kehityskulku, joka ohjaa meidänkin investointejamme.
Lauri Sipponen, toimitusjohtaja