Grillimaisteri-tuoteperhe täydentyy Finlaysonin keittiötekstiileillä

Lidlin Grillimaisteri-valikoima saa tänä kesänä poikkeuksellisen lisämausteen, kun Finlaysonin laadukkaat kotimaiset Grillimaisteri-keittiötekstiilit tulevat myyntiin Lidliin. Kesäkeittiöön ja -kattaukseen suunniteltu tuotesarja on saanut inspiraationsa suomalaisten intohimosta grillaamiseen. Grillausaiheiseen tuotesarjaan kuuluu patakinnas, patalappusetti, tablettisetti, essu ja keittiöpyyhesetti.

Grillimaisteri-keittiötekstiilejä koristaa iloisen raikas ja leikkisä kuosi. Kuosi on syntynyt Lidlin ja Finlaysonin yhteistyön tuloksena ja sen takana on Finlaysonin suunnittelija Sami Vulli. Hehku-nimisessä kuosissa on kaksi eri väritystä, keltainen ja harmaa. Suunnittelija kertoo saaneensa inspiraation kuosiin pallogrillistä:

-          Kun kuulen sanan grillaaminen, näen silmissäni pallogrillin. Ja vatsani alkaa kurnia riippumatta siitä olenko nälkäinen vai en. Pallogrilli on grillaajan aurinko. Se symboloi kaikkea sitä kivaa, mikä liittyy kesään ja grillaamiseen.

Lidlissä tekstiileiden rentoon ilmeeseen ollaan tyytyväisiä.

-          Laatu on meille tärkeä asia ja näissä tekstiileissä se on aivan käsin kosketeltavaa. Vulli on onnistunut taltioimaan kuosiin kesäisen pirteän ilmeen ja tuotteet henkivät laadukasta kotimaista designia, kertoo Lidlin kaupallinen johtaja Timo Hansio.

Finlaysonin luovan johtajan Petri Pesosen mukaan suomalaisten intohimo grillaamiseen antoi Finlaysonille kipinän Grillimaisteri-tekstiilien suunnittelemiseen:

-          Grillaaminen ei ole vain tapa valmistaa ruokaa. Se on yksi niistä syistä, jotka saavat meidät jaksamaan läpi synkän talven, vilun ja viiman. Grillaaminen yhdistää perheitä ja kokoaa ystävät yhteen. Koska Lidl ja Grillimaisteri ovat tehneet sankaritekoja suomalaisen grillikulttuurin puolesta, näiden tuotteiden suunnitteleminen oli meille kolossaalinen ilo ja kunnia, Pesonen summaa.

Tuotteet tulevat myyntiin kaikkiin Suomen Lidl-myymälöihin torstaina 21.5.2015. Tuotteita on saatavilla rajallinen määrä.

Tuotetiedot:

-          50 x 70 cm
-          63 % pellava/37 % puuvilla
-          12,99 €

Painokelpoisia kuvia tuotteista löytyy täältä

Lisätietoja:

Lidl Suomi Ky, viestintäpäällikkö Pilvi-Sisko Riikonen, media@lidl.fi, (09) 234 564 00

Finlayson Oy, luova johtaja Petri Pesonen, petri.pesonen@finlayson.fi, 0400 603 306