• Lidl Suomi/

Haku kesätöihin Lidliin alkoi – Lidl lahjoittaa jokaisesta kesätyöntekijästä 10 euroa hyväntekeväisyyteen

Lidl työllistää kesällä 2020 noin 700 kesätyöntekijää. Töitä on tarjolla myymälöissä ympäri Suomen, jakelukeskuksissa Järvenpäässä, Janakkalassa ja Laukaassa sekä pääkonttorilla Espoossa. Tänä vuonna Lidl lahjoittaa jokaisesta rekrytoidusta kesätyöntekijästä kymmenen euroa hyväntekeväisyyteen.

Kesällä 2020 Lidl työllistää ympäri Suomen yhteensä noin 700 kesätyöntekijää. Kesätyöntekijät sijoittuvat asiakaspalvelutehtäviin myymälöihin, logistiikan töihin jakelukeskuksiin ja erilaisiin assistentti- ja asiantuntijatöihin Lidlin pääkonttorille. Haku kesätöihin alkoi 7. tammikuuta.

– Etsimme reippaita ja oppimishaluisia tekijöitä varmistamaan arjen sujuvuuden myös kesäkuukausina. Aikaisempaa kokemusta ei välttämättä tarvita, vaan tärkeintä on halu oppia ja kasvaa osaksi työyhteisöä, Lidl Suomen henkilöstöpäällikkö Sanna Rainio sanoo.

Yhteensä kesätyöntekijöitä haetaan Lidlille 14 erilaisella nimikkeellä – eniten kesäksi on tarjolla myyjän ja varastotyöntekijän töitä, mutta myös esimerkiksi laadunvalvonta-assistentin, IT-tukihenkilön ja kirjanpitäjän tehtäviä.

Lidl lahjoittaa hyväntekeväisyyteen, kesätyöntekijä valitsee kohteen

Tänä vuonna Lidl lahjoittaa jokaista kesätyöntekijää kohden 10 euroa hyväntekeväisyyteen. Työntekijä itse valitsee lahjoituskohteen: vaihtoehtoina ovat Pelastakaa Lapset ry, Suomen Luonnonsuojeluliitto ja nuorten mielenterveysseura Yeesi ry.

Idea lahjoituksesta hyväntekeväisyyteen tuli Lidl Suomen varjojohtoryhmältä, joka kokoontui toukokuussa 2019 ja visioi tulevaisuuden Lidl Suomea. Henkilöstöstä koottu varjojohtoryhmä ehdotti muun muassa hyväntekeväisyyttä, jonka kohteen työntekijät saisivat päättää.

– Kesätyöntekijät ovat meille tärkeitä ja haluamme osoittaa arvostusta heille antamalla jokaisesta rekrytoinnista rahaa hyväntekeväisyyteen. Meille on myös tärkeää, että kesätyöntekijät kokevat olevansa tasavertaisia muiden työntekijöiden kanssa. Panostamme esimerkiksi työilmapiiriin, perehdytykseen ja maksamme TES-palkan päälle Lidl-lisää kaikille, Rainio taustoittaa.

Kesätyöntekijöille samat edut kuin vakituisillekin

Lidlille on tärkeää olla vastuullinen kesätyöpaikka, jossa työntekijät haluavat jatkaa töitä kesänkin jälkeen esimerkiksi opintojen ohessa tai työskennellä myös seuraavana kesänä.

– Kaupan alalla on monipuolisia työtehtäviä ja kesätyökokemuksen kautta voi edetä vaikka minne. Me lupaamme olla jatkossakin iloinen ja inspiroiva työnantaja, joka maksaa työstä enemmän kuin työehtosopimus edellyttää ja huolehtii kaikkien työntekijöidensä hyvinvoinnista, Rainio sanoo.

Kesätyöntekijät perehdytetään tehtäviinsä kattavasti siinä missä muutkin uudet tulokkaat. Kesätyöntekijät saavat myös samat edut kuin vakituiset työntekijät. Lidliläisen etuja ovat esimerkiksi:

• Lidl-lisä TES-palkan päälle myymälöissä ja jakelukeskuksissa
  • ePassi eli rahaa liikuntaan, hyvinvointiin, virkistäytymiseen ja työmatkoihin
  • Cardu-henkilökuntakortti, jolla saa erilaisia etuja mm. liikunta- ja hyvinvointipalveluista

Palkittu ja vastuullinen työnantaja

• Suomen Aktiivisin Työpaikka: Lidl on yksi kolmesta kärkiehdokkaasta Suomen Aktiivisin Työpaikka -kisassa, jonka voittaja julkistetaan Urheilugaalassa 16.1.2020.
  • Vastuullinen kesäduuni: Lidl on tänäkin vuonna mukana myös Vastuullinen kesäduuni -kampanjassa. Vastuullinen kesäduuni -kampanjan tavoitteena on tarjota nuorille enemmän laadukkaita kesätyöpaikkoja ja hyviä kesätyökokemuksia.
  • Top Employer: Lidl Suomelle on myönnetty arvostettu kansainvälinen Top Employer -sertifikaatti. Se tarkoittaa sitä, että Lidlin henkilöstöjohtamisen käytänteet ja prosessit vastaavat maailman parhaimpien työnantajien standardeja.

Haku Lidlin kesätöihin on avoinna 7. tammikuuta alkaen pääsääntöisesti 29. tammikuuta asti. Töitä haetaan Lidlin rekrytointisivujen kautta osoitteessa tyopaikat.lidl.fi.

Lisätietoja: tiedottaja Anna Rissanen, Lidlin viestintä, p. 09 2345 6400, media@lidl.fi

Lainaukset

Kaupan alalla on monipuolisia työtehtäviä ja kesätyökokemuksen kautta voi edetä vaikka minne. Me lupaamme olla jatkossakin iloinen ja inspiroiva työnantaja, joka maksaa työstä enemmän kuin työehtosopimus edellyttää ja huolehtii kaikkien työntekijöidensä hyvinvoinnista.
Sanna Rainio, henkilöstöpäällikkö