• Lidl Suomi/

Irtokarkkien myynti ennätyslukemissa – suomalaisten suosikkimaut saapuvat valikoituihin Lidl-myymälöihin

Irtokarkit ovat nousseet suureen suosioon osana suomalaisten herkkuhetkiä. Lidl tuo nyt kymmeneen myymäläänsä kattavan irtomakeisvalikoiman, johon on valittu lähes sata suomalaisten suosikkimakua.

Irtokarkit tulevat myyntiin vaiheittain yhteensä kymmeneen Lidl-myymälään. Ensimmäisenä karkkipusseja pääsee täyttämään Espoon Mikkelän Lidlissä loppuviikosta lähtien. Elokuun lopussa irtokarkit saapuvat myymälöihin Espoon Niittykummussa ja Isossa Omenassa sekä Heinolassa ja Naantalissa. Syyskuun ensimmäisellä viikolla irtomakeiset saadaan vielä Lidleihin Helsingin Pitäjänmäessä ja Graniittitalossa, Espoon Sellossa sekä Kirkkonummella ja Loimaalla.

- Testaamme myymälöissämme jatkuvasti uusia konsepteja ja tuotteita, jotta voimme parhaiten vastata asiakkaiden toiveisiin ja tarpeisiin. Irtokarkit kuuluvat yhä useammin suomalaisten herkkuhetkiin. Olemmekin innoissamme voidessamme nyt tuoda tarjolle valikoiman, josta jokainen löytää varmasti suosikkejaan, iloitsee Lidl Suomen osto-osaston johtaja Thomas Heinrichs.

Irtomakeiset Suomen Lidleihin toimittaa Cloetta Suomi.

Hedelmämakeiset suosituimpia vuodesta toiseen

Irtomakeisten syönti Suomessa on ollut kovassa nousussa viimeiset viisi vuotta. Cloetta Suomen mukaan viime vuonna irtokarkkeja ostettiin ennätysmäärä. Suomalaisten suosikkimauista on koottu Lidl-myymälöihin lähes sadan makeisen valikoima.

- Suosituimmat irtomakeiset ovat vuodesta toiseen viinikumit eli hedelmämakeiset. Toiseksi parhaiten suomalaisille maistuvat suklaat ja sen jälkeen toffeet, lakritisit ja salmiakit. Kovimmassa nousussa on ollut suklaa ja myös kirpeiden hedelmämakeisten kulutus on kasvanut, kertoo Cloetta Suomen irtomakeisista ja snackseistä vastaava liiketoimintajohtaja Titta Tuokko.

Suosituin yksittäinen irtokarkkilaatu on Cloetta Suomen mukaan Sirkus Aakkoset. Top 10:ssä komeilevat myös mm. Center Original- ja Polly Original-suklaanapit, Pääkallot sekä Sukulakupalat. Näitä kaikkia tulee löytymään Lidlin kattauksesta.

TOP 10 Cloetta Suomen suosituimmat irtomakeiset Suomessa:

1. Sirkus Aakkoset
  2. Center Original
  3. Polly Original
  4. Mato
  5. Kanolds Gräddkola
  6. Sukulakupala
  7. Susupala
  8. Suklaacrisp
  9. Lakrifun Original
  10. Pääkallot

Lisätietoja:
Tiedottaja Anna Rissanen, Lidl Suomi Ky, p. (09) 2345 6400, media@lidl.fi.

Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Suomessa Lidl-myymälöitä on tällä hetkellä 173 Hangosta Sodankylään. Lidl Suomi Ky työllistää 5200 henkilöä, joille on tarjolla etenemis- ja uramahdollisuudet sekä Suomessa että ulkomailla. Lidl sai alkunsa Lounais-Saksassa 1930-luvulla perustetusta Lidl & Schwarz -yhtiön elintarviketukkuliikkeestä. Ensimmäiset Lidl-myymälät perustettiin 1970-luvulla ja kansainvälinen laajentuminen alkoi 1990-luvulla. Lidlin toiminta perustuu selkeään ja yksinkertaiseen konseptiin, joka mahdollistaa tuotteiden korkean laadun ja edullisen hinnan yhdistelmän. Lidl-myymälöitä on lähes kaikissa Euroopan maissa, joissa kaikissa Lidl toimii itsenäisinä tytäryhtiöinä. Ensimmäiset Lidl-myymälät Suomessa avattiin 29.8.2002.

Avainsanat: