• Lidl Suomi/

Kesä räjäyttää jäätelön ja virvoitusjuomien kulutuksen – pienempi sokeri­määrä, aidot maut ja vegaanisuus nousussa

Tänä kesänä kaupasta haetaan raikkaita juomia, joissa on vähemmän sokeria. Yhä useampi haluaa nauttia kesästä ilman alkoholia, joten holittomat vaihtoehdot ovat myös kysyttyjä. Uutuuksien joukossa on muun muassa luomujääteetä, alkoholitonta caipirinhaa ja uusia maustettuja vesiä.

Kesä 2018 helteineen oli juomien ja jäätelön kysynnän suhteen omaa luokkaansa.

– Erityisesti kivennäisvedet, makuvedet ja lähdevedet tekivät kauppansa. Niitä myytiin kymmeniä prosentteja enemmän kuin tavallisempana kesänä. Myös jäätelöä saatiin täyttää pakastealtaisiin ahkerasti, Lidl Suomen ostopäällikkö Riikka Nordqvist kertoo.

Tuli kesästä 2019 millainen hyvänsä, suomalaiset ovat tunnetusti kovia syömään jäätelöä. Tämän kesän jäätelöuutuudet ovat kermaisen täyteläisiä: makuina ihastuttavat mango ja passion, nougat ja suolainen kinuski sekä valkosuklaa ja manteli. Vegaanisten vaihtoehtojen määrä kasvaa, kun kookosmaitopohjaiset kookos-, suklaa- ja suklaa-manteli-puikot saapuvat Lidl-myymälöihin.

Tutustu Lidlin kesän 2019 juoma- ja jäätelöuutuuksiin:

Sunrise Caipirinha-mocktail

Tämä drinkki on täysin alkoholiton mutta maku on kuin aidossa caipirinhassa. Maista ja pääset Brasilian auringon alle! Valmistettu Suomessa.

0,99 € / 0,33 l

Saskia Heleä Sitruuna-ruusu

Heleä-vesien tuoteperheen uusi jäsen on ihana sinkkiä ja seleeniä sisältävä sitruuna-ruusu. Hiilihapotettu juoma on makeutettu hedelmäsokerilla. Valikoimassa on edelleen myös biotiinia ja seleeniä sisältävä Heleä Persikka & Aloe vera. Saskia Heleä -vedet on valmistettu Suomessa.

0,99 € / 0,5 l

Saskia Plusvesi Mandariini

Suosittujen plusvesien joukkoon on saapunut mandariininmakuinen, b6-vitamiinia ja foolihappoa sisältävä vesi. Plusvesissä valittavana ovat myös maut trooppinen, aprikoosi-jasmiini, mansikka-raparperi ja appelsiini-pink guava. Saskia plusvedet on valmistettu Suomessa.

0,88 € / 0,5 l

Luomu valkoinen jäätee persikka

Ihastuttavaan lasipulloon pullotettu luomujäätee sisältää persikkatäysmehua ja yli 90 % aitoa haudutettua valkoista teetä. Persikan lisäksi valittavana on myös sitruunainen vihreästä teestä valmistettu luomujäätee.

1,49 € / 0,33 l

Freeway Cola Zero Cherry

Pirskahteleva kirsikka tuo colaan virkistävää vaihtelua. Juoma on kaloriton ja sokeriton. Sisältää makeutusaineita. Cola Zero Cherryn lisäksi sirossa tölkissä myydään myös limetillä maustettu Cola Zero Lime. Valmistettu Suomessa.

0,59 € / 0,33 l

Solevita Kookosvesi

Kookosvesi on mainiota superfoodia: se toimii luonnostaan palautusjuomana ja nesteyttää, se sisältää vain vähän kaloreita ja hiilihydraatteja mutta sammuttaa kuitenkin makean kaipuun.

1,69 € / 0,5 l

Schlossblick kivennäisvesi

Schlossblick on matalahiilihappoinen vesi Saksasta. Tyylikäs, siro pullo, jonka kehtaa kattaa pöytään!

0,99 € / 1 l

Gelatelli MahtisTuutti Mango & Passion

Mahtis-jättituuttien laktoosittomaan porukkaan liittyy tänä kesänä trooppinen uutuus, jossa on mango-passiokermajäätelöä ja -kastiketta. Muut Mahtikset ovat vadelma-lakritsi, suolainen kinuski ja suklaa.

1,25 € / 200 ml

Gelatelli Kermajäätelö Nougat & suolainen kinuski

Kesäiseen kahvipöytään sopii mainiosti perinteinen litran pakkaus vaniljakermajäätelöä, suolaista kinuskikastiketta ja karamellisoituja mantelin paloja. Laktoositon.

2,25 € / 1000 ml

Gelatelli Valkosuklaa-mantelipuikko

Valkosuklaan ja mantelin ystävät rakastuvat takuulla tähän uutuuspuikkoon, jonka rapean valkosuklaa-mantelikuoren alta paljastuu kermaista bourbonvanil­jajäätelöä.

0,89 € / 120 ml

Gelatelli Vegaaninen jäätelöpuikko

Kookosmaitopohjaisissa puikoissa makuina hurmaavat kookos, suklaa-manteli ja suklaa. Muista myös mehujäät, soijapohjainen vaniljajäätelö ja täynnä makua olevat sorbetit!

3,49 € / 4 x 90 ml

Liitteenä kuvat uutuustuotteista sekä mocktailreseptejä.

Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Lidlin konseptin ydin on parhaan hinta-laatusuhteen tarjoaminen asiakkaille iloisesti palvellen. Suomessa viime vuosina vauhdikkaasti kasvaneessa organisaatiossa työskentelee 5200 henkilöä. 182 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Järvenpäässä ja Laukaassa sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista, ajankohtaisista tarjouksista ja yrityksestä osoitteessa lidl.fi.