• Lidl Suomi/

Lähes tuhat kesätyöntekijää aloitti Lidlissä – haku Tutustu työelämään ja tienaa -harjoitteluun on käynnissä

Lidl työllistää kesällä 2020 lähes 1 000 kesätyöntekijää eikä koronatilanne ole juurikaan vaikuttanut kesätyöntekijöiden määrään. Tällä hetkellä eri puolilla Suomea on vielä avoinna Tutustu työelämään ja tienaa -harjoittelupaikkoja 14–17-vuotiaille nuorille.

Kesätyöntekijät ovat aloittaneet työnsä Lidlissä viime viikkoina. Yhteensä Lidl palkkasi tälle kesälle lähes 1 000 kesätyöntekijää asiakaspalvelutehtäviin myymälöihin, logistiikan töihin jakelukeskuksiin ja erilaisiin assistentti- ja asiantuntijatöihin pääkonttorille.

– Olemme iloisia siitä, että pystyimme koronatilanteesta huolimatta palkkaamaan lähes kaikki suunnittelemamme kesätyöntekijät. Vakituisella henkilökunnalla on lomat ja kaupassa riittää asiakkaita tänäkin kesänä, joten kesätyöntekijöitä on odotettu vähintään yhtä paljon kuin yleensäkin, henkilöstöpäällikkö Sanna Rainio sanoo.

Erityistä huomiota on kiinnitetty kesätyöntekijöiden perehdytyksen suunnitteluun, jotta työskentely kaupassa olisi turvallista myös korona-aikana.

Kesätyöntekijät työskentelevät Lidlissä 18 erilaisella nimikkeellä – eniten kesähommissa on myyjiä ja varastotyöntekijöitä, mutta kesä kuluu myös esimerkiksi laadunvalvonta-assistentin, kesäreportterin, IT-tukihenkilön ja kirjanpitäjän tehtävissä.

Lidliin voi päästä Tutustu työelämään ja tienaa -harjoitteluun tänäkin kesänä

Parhaillaan haku on auki suosittuun Tutustu työelämään ja tienaa -harjoitteluun Lidlissä. 14­­–17-vuotiaille tarkoitetut palkalliset kesäharjoittelut kestävät kaksi viikkoa ja ne sijoittuvat tänä vuonna heinä-elokuulle. Lidlissä on tarjolla yli 250 Tutustu työelämään ja tienaa -harjoittelupaikkaa.

– Koronan takia hakua jouduttiin lykkäämään ja otamme harjoittelijoita vähemmän kuin yleensä, jotta voimme taata nuorille kunnollisen työnohjauksen. Halusimme kuitenkin mahdollistaa työelämään tutustumisen edes rajatulle määrälle nuoria, koska tämä kesäharjoittelu on monelle todella tärkeä ensiaskel kaupan alalle, Rainio kertoo.

Lidlin Tutustu työelämään ja tienaa -paikkoja voi hakea 8.6. asti ja ne löytyvät osoitteesta tyopaikat.lidl.fi. Tutustu työelämään ja tienaa on Kaupan liiton ja Palvelualan ammattiliiton tukema kesäharjoitteluohjelma. Kesäharjoittelun tavoitteena on tukea nuorten mahdollisuuksia tutustua työelämään.

Palkittu ja vastuullinen työnantaja

• Suomen Aktiivisin Työpaikka: Lidl ylsi tammikuussa 2020 kärkikolmikkoon Suomen Aktiivisin Työpaikka -kisassa. Suomen Aktiivisin Työpaikka -kilpailun tavoitteena on lisätä liikettä ja henkilöstöliikunnan osaamista työpaikoilla.
  • Vastuullinen kesäduuni: Lidl on tänäkin vuonna mukana Vastuullinen kesäduuni -kampanjassa. Vastuullinen kesäduuni -kampanjan tavoitteena on tarjota nuorille enemmän laadukkaita kesätyöpaikkoja ja hyviä kesätyökokemuksia.
  • Top Employer: Lidl Suomelle on myönnetty arvostettu kansainvälinen Top Employer -sertifikaatti. Se tarkoittaa sitä, että Lidlin henkilöstöjohtamisen käytänteet ja prosessit vastaavat maailman parhaimpien työnantajien standardeja.

Lisätietoja: tiedottaja Anna Rissanen, Lidlin viestintä, p. 09 2345 6400, media@lidl.fi

Avainsanat:

Lainaukset

Olemme iloisia siitä, että pystyimme koronatilanteesta huolimatta palkkaamaan lähes kaikki suunnittelemamme kesätyöntekijät. Vakituisella henkilökunnalla on lomat ja kaupassa riittää asiakkaita tänäkin kesänä, joten kesätyöntekijöitä on odotettu vähintään yhtä paljon kuin yleensäkin.
Sanna Rainio, henkilöstöpäällikkö