Levät jalkaan ja menoksi! Lidl tuo myyntiin merilevästä valmistettuja vaatteita

SeaCell™LT on uudenlainen kuitumateriaali, joka tuntuu erityisen pehmeältä iholla ja sisältää antioksidantteja. Kyse on viskoosista, jossa on puukuidun sijasta käytetty merilevää.

Merilevän käyttäminen vaatteissa on myös ympäristöteko, sillä ylimääräisen levän käyttäminen tekee hyvää rehevöityneille merille. Merileväkuitu on mainio esimerkki siitä, miten kiertotalousajattelu voi synnyttää uusia materiaaleja.

SeaCell™LT-merileväkuitua sisältävien vaatteiden myynti alkoi Suomen Lidl-myymälöissä maanantaina 12.8. ja niitä on myynnissä rajoitettu erä. Mallistoon kuuluu alushousuja naisille ja miehille, hihattomia aluspaitoja naisille ja miehille, miehille hihallinen aluspaita ja sneakersukkia naisille ja miehille.

Tuotekuvia ja -näytteitä voi tiedustella Lidlin viestinnästä.

Lisätietoja: tiedottaja Anna Rissanen, Lidlin viestintä, p. 09 2345 6400, media@lidl.fi

Avainsanat:

Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Lidlin konseptin ydin on parhaan hinta-laatusuhteen tarjoaminen asiakkaille iloisesti palvellen. Suomessa viime vuosina vauhdikkaasti kasvaneessa organisaatiossa työskentelee 5300 henkilöä. 182 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Laukaassa ja Järvenpäässä sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista, ajankohtaisista tarjouksista osoitteessa lidl.fi. Lisätietoja yrityksestä osoitteessa corporate.lidl.fi.