Lidl alkaa julkaista ruokalehteä – tekijät kokeneita ruokatoimittajia

Lidl tekee uuden aluevaltauksen ja alkaa julkaista ruokalehteä. Liedellä-niminen lehti ilmestyy neljä kertaa vuodessa ja on maksutta saatavilla kaikista Suomen Lidleistä.

-          Halusimme tehdä laadukasta, viihdyttävää ja hyödyllistä sisältöä asiakkaillemme. Tavoitteena on kertoa ajankohtaisista ruokasesongeista ja laadukkaista raaka-aineista. Esittelemme myös yhteistyökumppaneitamme ja tarjoamme reseptejä ja vinkkejä Lidl-tuotteiden käyttöön, Lidlin viestintäpäällikkö Pilvi-Sisko Riikonen luettelee.

Päällystämättömälle paperille painettu 40-sivuinen aikakauslehti koostuu pääasiassa ruoka-aiheisista jutuista. Inspiraatiota uuteen lehteen on haettu kansainvälisistä julkaisuista.

-          Maailmalla on hienoja esimerkkejä siitä, kuinka yritykset tekevät laadukkaita, ruoka-aiheisia painotuotteita. Käytimme kansainvälisiä ruokalehtiä ja -kirjoja referenssinä Liedellä-lehden konseptoinnissa, Lidlin markkinointipäällikkö Seppo Niemelä kertoo.

Liedellä-lehden tekijäluettelosta löytyy kokeneita ruokatoimittajia. Lehden tuottajina toimivat Marita Joutjärvi ja Helena Saine-Laitinen, jotka ovat olleet luomassa ja tekemässä useita suomalaisten tuntemia ruokajulkaisuja.

-          Halusimme tehdä ammattimaisesti laadukkaan ruokalehden ja totesimme nopeasti, että haluamme tehdä se Suomen parhaiden tekijöiden kanssa. Helena ja Marita ovat antaneet lehden käyttöön paitsi rautaisen osaamisensa myös vuosikymmenten aikana karttuneet verkostonsa, Riikonen kertoo.

-          Meillä on kokemusta lehden tekemisestä ja Lidlillä upeita tuotteita ja halu kertoa niistä asiakkaille. Liedellä-lehti on osoitus siitä, kuinka nämä voidaan yhdistää, Joutjärvi ja Saine-Laitinen summaavat.

Liedellä-lehti on saatavilla kaikista Suomen Lidl-myymälöistä keskiviikosta 18.11. alkaen. Seuraava numero ilmestyy maaliskuussa 2016.

Lisätietoja: Lidl Suomi Ky, viestintäpäällikkö Pilvi-Sisko Riikonen, media@lidl.fi, p. (09) 234 564 00.