Lidl aloittaa paistopistetuotteiden pussittamisen asiakkaiden toiveesta

Paistopisteiden tuotteet myydään Lidleissä perjantaista alkaen valmiiksi pussitettuina.

Kaikki paistopistetuotteet myydään Lidleissä toistaiseksi valmiiksi pussitettuina. Koronaepidemian takia paistopisteiden tuotteita ei myydä irtona ollenkaan ja tuotteiden poimimiseen tarkoitetut pihdit otetaan pois käytöstä. Uusi toimintatapa tulee käyttöön kaikissa Suomen Lidleissä perjantaina.

– Päädyimme tähän ratkaisuun asiakkaiden toiveesta. Pussittamalla paistopistetuotteet valmiiksi vähennämme pintoja, joita moni ihminen koskettaa kaupassa käydessään. Myös puolentoista metrin turvavälin pitäminen helpottuu, kun tuotteet saa napattua paistopisteeltäkin mukaan entistä nopeammin, myynnin osastopäällikkö Akseli Mäkisalo Lidlistä sanoo.

Myymälähenkilökunta pakkaa myymälässä paistetut tuotteet yhden, kahden tai neljän kappaleen pusseihin. Eri tuotteista on tarjolla eri kokoisia pusseja. Yön yli nukkuneet hukka-aletuotteet myydään omissa pusseissaan kuten tähänkin asti.

Käsien pesu ja kasvisten huuhtelu suojaavat virukselta

Kauppojen paistopisteiden hygieenisyydestä on keskusteltu julkisuudessa jonkin verran koronaepidemian aikana. Pakkaamattomien elintarvikkeiden ei tiedetä välittäneen tartuntoja. Viranomaisten mukaan myöskään pintojen ja ottimien välityksellä leviämistä ei pidetä merkittävänä.

– Ostoksia tehdessä on välttämätöntä koskettaa tuotteita ja esimerkiksi avata kylmäkaappien ovia ja kylmäaltaiden kansia. Puhdistamme pintoja nyt tavallista useammin. Kuten normaalistikin, hedelmät ja vihannekset kannattaa huuhdella ennen syömistä tai ruoanlaittoa, Mäkisalo sanoo.

Kädet on hyvä pestä ennen kauppaan tulemista ja myös sieltä kotiin palatessa. Tärkeintä on, että ostoksille ei tulla sairaana tai flunssaisena.

Lisätietoja: tiedottaja Anna Rissanen, Lidlin viestintä, p. 09 2345 6400, media@lidl.fi

Avainsanat: