Lidl aloitti myymälän rakennustyöt Tampereella

Lidl on aloittanut uuden myymälän rakennustyöt Tampereen Lakalaivassa Autovarikonkadulla. Uusi myymälä on Lidlin kahdeksas myymälä Tampereella. Lakalaivan myymälän avajaisia vietetään kesällä 2020.

Lidlin rakennustyöt alkoivat Tampereen Lakalaivan kaupunginosassa tontin raivaamisella ja pohjatöillä. Myymälästä tulee uusimman Lidl-ilmeen mukainen tyylikkään harmaa myymälä, jonka myyntipinta-ala on noin 1400 m2. Avajaisia myymälässä juhlitaan tämänhetkisen aikataulun mukaan kesällä 2020.

Lidlillä on ennestään neljä myymälää keskustan alueella ja yhdet myymälät Lielahdessa, Jankassa ja Hervannassa. Lakalaivan myymälä on Lidlin kahdeksas myymälä Tampereella.

- Tampereelle on pitkään kaivattu lisää Lidlejä ja olemme todella iloisia päästessämme nyt uuden myymälän rakennustöihin. Lakalaivan myymälä Tampereen eteläpuolella täydentää hienosti myymäläverkostoamme, kiinteistö- ja kehitysjohtaja Virpi Kaikkonen kertoo.

Lakalaivan myymälä saa oman aurinkovoimalan, kun myymälän katolle asennetaan aurinkopaneeleita. Lisäksi myymälän parkkipaikalle asennetaan asiakkaiden käyttöön sähköautojen latauspiste.

Uuden myymälän osoite on Autovarikonkatu 13.

Lidl on ostanut tontin myymälää varten myös Linnainmaalta Heikkilänkadulta ja hakee parhaillaan rakennuslupaa tontille.

- Näemme, että Tampereelle mahtuisi vielä lisää Lidlejä ja etsimme jatkuvasti uusia meille sopivia liikepaikkoja kaupungista.

Lisätietoja: Katja Kuikka, Lidlin viestintä, p. 09 2345 6400, media@lidl.fi.

Avainsanat:

Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Lidlin konseptin ydin on parhaan hinta-laatusuhteen tarjoaminen asiakkaille iloisesti palvellen. Suomessa viime vuosina vauhdikkaasti kasvaneessa organisaatiossa työskentelee 5300 henkilöä. 182 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Laukaassa ja Järvenpäässä sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista, ajankohtaisista tarjouksista ja yrityksestä osoitteessa lidl.fi.