Lidl asentaa sähköauton latauspisteitä myymälöidensä pihoille – latauspisteet valmiina heinäkuun loppuun mennessä

Seitsemän Lidl-myymälän parkkipaikalla asennetaan parhaillaan sähköautojen pikalatauspisteitä. Jokaisen myymälän parkkipaikalla on varattu kaksi parkkipaikkaa sähkö- ja hybridiautojen latausta varten. Kaikki latauspisteet ovat toiminnassa jo heinäkuun loppuun mennessä.

Heinäkuun loppuun mennessä seitsemän Lidl-myymälän parkkipaikalla on kaksi paikkaa varattu sähköautojen lataamiseen. Latauslaitteet ovat yleisten latausstandardien mukaisia pikalatauslaitteita. Latauspisteet asennetaan ensi vaiheessa valtateiden varsilla sijaitsevien Lidl-myymälöiden parkkipaikoille Hämeenlinnassa, Lempäälässä, Jyväskylässä, Kuopiossa, Mikkelissä, Helsingissä ja Kouvolassa. Heinolassa latauspiste otetaan käyttöön myöhemmin tänä vuonna.

Lidlin asiakkaat voivat ladata sähkö- tai hybridiautonsa myymälöiden latauspisteillä maksutta. Latauspisteet ovat käytössä myymälöiden aukioloaikoina ja autoa voi ladata enimmillään tunnin ajan.

– Kaupasta halutaan nykyään paljon muitakin palveluita kuin ruokaostokset. Näemme sähköautojen latauspisteet osana hyvää asiakaspalvelua. Ajatuksenamme on, että asiakkaamme voivat ladata auton akkua kaupassakäynnin aikana, Lidl Suomen kiinteistö- ja kehitysjohtaja Virpi Kaikkonen kertoo.

Lidlin suunnitelmissa on myöhemmin lisätä latauspisteitä myös muiden sopivien myymälöiden yhteyteen, kuten vilkkaiden valtateiden ja mökkiliikenteen varrella sijaitseviin myymälöihin.

Sähköautojen latauspisteet ovat johdonmukainen lisä Lidlin vastuullisuustyössä.

– Haluamme tarjota asiakkaillemme vastuullisen kauppareissun. Panostamme tuotevalikoimassamme vastuullisesti tuotettuihin, sertifioituihin raaka-aineisiin ja koulutamme henkilöstöämme tarkkailemaan energiankulutusta. Sähköautojen latauspisteiden asentaminen myymälöiden pihaan oli meille helppo päätös, Kaikkonen jatkaa.

Sähköautojen latauspisteet ovat heinäkuun loppuun mennessä käytössä seuraavissa Lidl-myymälöissä:

Hämeenlinna-Tiiriö, Pitkätanhuankatu 4
Lempäälä-Marjamäki, Realparkinkatu 2
Jyväskylä-Palokka, Saarijärventie 67
Kuopio-Haapaniemi, Tehdaskatu 12
Mikkeli-Urpola, Setrikatu 3
Helsinki-Ala-Tikkurila, Aamuruskontie 1
Kouvola-Tornionmäki, Lehtomäenkatu 1

Lisätietoja:
Tiedottaja Anna Rissanen, Lidl Suomi Ky, p. (09) 2345 6400, media@lidl.fi.

Avainsanat:

Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Lidlin konseptin ydin on parhaan hinta-laatusuhteen tarjoaminen asiakkaille iloisesti palvellen. Suomessa viime vuosina vauhdikkaasti kasvaneessa organisaatiossa työskentelee noin 5500 henkilöä. 186 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Laukaassa ja Järvenpäässä sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista, ajankohtaisista tarjouksista osoitteessa lidl.fi. Lisätietoja yrityksestä osoitteessa corporate.lidl.fi.