• Lidl Suomi/

Lidl auttoi auttamaan yli 15 000 eurolla – kunnat, järjestöt ja seurakunnat saivat alennuksen tuhansista maksusitoumuslahjakorteista

Lidl osallistui talousvaikeuksien kanssa kamppailevien perheiden tukemiseen maksamalla 10 prosenttia kuntien, kaupunkien ja järjestöjen tilaamista maksusitoumuksista. Maksusitoumuskäyttöön tarkoitettuja lahjakortteja tilattiin Lidlissä kuukaudessa yli 3 500, ja Lidl lahjoitti alennuksena niiden arvosta yli 15 000 euroa.

Tänä keväänä monen perheen talous on joutunut tiukille muun muassa lomautusten takia. Helpottaakseen tilannetta Lidl antoi nopeaa taloudellista tukea myöntäville tahoille 10 prosentin alennuksen ruokakaupassa käytettävistä maksusitoumuksista.

Lidl antoi alennuksen seurakunnille, kaupungeille, kunnille ja järjestöille, jotka tilasivat Lidliltä maksusitoumuslahjakortteja asiakkailleen ruokaostoksia varten. Alennuksen sai ennen 13. huhtikuuta tilatuista uusista maksusitoumuslahjakorteista.

Lahjakortteja tilattiin yli 3 500 kappaletta. Lidlin niistä maksama 10 prosentin osuus tarkoittaa yli 15 000 euron lahjoitusta.

− Tarkoituksemme oli auttaa auttamaan tahoja, jotka tekevät tärkeää työtä helpottaakseen vaikeaan tilanteeseen joutuneiden kotitalouksien tilannetta, sanoo Lidl Suomen hallintojohtaja Sami Pyykönen.

Esimerkiksi moni kunta ja kaupunki on tilannut Lidliltä maksusitoumuslahjakortteja, jotta perheet voivat ostaa ruokaa kotona oleville koululaisille.

− Monelle lapselle kouluateria voi olla päivän ainoa lämmin ateria, ja nyt sitä ei välttämättä ole ollut tarjolla ollenkaan. On hienoa, että tällaisessa tilanteessa perheitä tuetaan ja että me voimme olla siinä avuksi, Pyykönen sanoo.

Lidl on yllättänyt jo satoja ihmisiä eri puolella Suomea

Maksusitoumuslahjakorttien alennuksen lisäksi Lidl on jakanut iloa ja hyvää mieltä korona-arkeen suomalaisille Operaatio yllätyksen kautta.

Operaatio yllätys alkoi maaliskuussa, kun kauppaketju pyysi asiakkailtaan vinkkejä, ketä ja miten ilahduttaa korona-arjen keskellä. Kampanja jatkuu edelleen. Tähän mennessä Lidl on ilahduttanut jo satojen ihmisten arkea:

•    Kevät kukki karanteenissa Helsingissä ja Jyväskylässä, jonne Lidl toimitti tulppaanikimppuja ikäihmisten iloksi. Helsingissä Lidl jakoi 720 tulppaanikimppua kolmen palvelutalon asukkaille. Jyväskylässä 600 kotihoidon piirissä olevaa vanhusta sai jokainen oman kimpun.
•    Yli 70 kilon edestä pääsiäisherkkuja lähetettiin Pelastakaa Lapset -yhdistyksen lastenkoteihin Jyväskylään, Vääksyyn, Turkuun, Kauniaisiin ja Vantaalle. Suklaayllätyksistä pääsivät nauttimaan kaikkiaan noin 100 lasta ja henkilökunnan edustajaa.
•    Laulaja Suvi Teräsniska loihti yhdessä Lidlin kanssa uuden viihtyisän oleskelualueen Lumikonkodin asumispalveluyksikön pihalle Kokkolaan. Lumikonkodin asukkaat voivat nyt kesällä viettää aikaa kasvihuoneella ja kukkalaatikoiden istutuksia hoitaen.
•    Tampereen yliopistollisen sairaalan henkilökunnan Lidl yllätti välipalalastilla. Taysin taukohuoneeseen päätyi mm. 30 kiloa kahvia, 30 litraa kahvimaitoa ja 480 myslipatukkaa tuomaan virtaa työpäiviin.
•    Osalta Turengin koulun oppilaista puuttui tietokone etäopiskelua varten, joten Lidl lahjoitti viiden kilometrin päässä sijaitsevasta Janakkalan jakelukeskuksesta koululle sellaisia. Tietokoneilla ohjailtiin aiemmin ruokaa jakelukeskuksesta Lidlin myymälöihin, ja nyt niillä sammutetaan tiedonnälkää.

Lisätietoja: Jenni Hakkarainen, Lidlin viestintä, p. 09 2345 6400, media@lidl.fi

Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Lidlin konseptin ydin on parhaan hinta-laatusuhteen tarjoaminen asiakkaille iloisesti palvellen. Suomessa viime vuosina vauhdikkaasti kasvaneessa organisaatiossa työskentelee noin 5500 henkilöä. 186 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Järvenpäässä ja Laukaassa sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista, ajankohtaisista tarjouksista osoitteessa lidl.fi. Lisätietoja yrityksestä osoitteessa corporate.lidl.fi.