Lidl avaa myymälän Paimiossa

Lidlin myymäläverkosto tihenee Varsinais-Suomessa, kun ketju avaa Suomen 177. myymälänsä Paimiossa torstaina 4.10. klo 8. Myymälä avataan juhlavasti, kun Paimion kaupunginjohtaja Jari Jussinmäki ja Lidlin kiinteistö- ja kehitysjohtaja Virpi Kaikkonen leikkaavat myymälän edustalla nauhan avajaisaamuna.

Lidl kasvattaa myymälämääräänsä Varsinais-Suomessa ja avaa maakunnan 16. myymälänsä Paimiossa torstaina 4.10. Avajaisaamu alkaa juhlallisesti, kun myymälän edustalla kaupunginjohtaja Jari Jussinmäki leikkaa nauhan yhdessä Lidlin kiinteistö- ja kehitysjohtaja Virpi Kaikkosen kanssa. Myymälä avaa ovensa asiakkaille klo 8.

Paimion myymälä noudattelee Lidlin uusinta myymäläilmettä. Myymälässä on korkea katto ja tilat ovat valoisat ja avarat. Myymälässä on noin 1000 m² myyntipinta-alaa. Tuotteet ovat sijoiteltu suomalaisten asiakkaiden toiveiden mukaisesti ja värimaailma on tyylikkään valko-harmaa.

Suomen Lidl-myymälöillä on energiatehokkuuden ISO 50001 -sertifikaatti, joten myös Paimion myymälän sähkön-, lämmön- ja vedenkulutusta seurataan yksityiskohtaisesti ja poikkeamiin puututaan herkästi. Esimerkkejä energiatehokkaista ratkaisuista ovat led-valaistus sekä kannelliset ja ovelliset pakastealtaat ja -kaapit.

Paimion Lidl-myymälään odotetaan vilkasta kaupankäyntiä

Paimiossa myymälän sijainti kilpailun keskipisteessä ja hyvien liikenneyhteyksien äärellä saavat uuden myymälän henkilökunnan odottamaan runsasta asiakasvirtaa.

– On aivan mahtavaa, että saimme Paimioon uuden myymälän näin hyvälle paikalle, keskelle keskustaa. Meillä on hyvä porukka valmiina palvelemaan paimiolaisia asiakkaitamme, iloitsee myyntipäällikkö Satu Heikkilä.

Paimion Lidl työllistää noin 15 kaupan alan ammattilaista, joista puolet on Paimioon rekrytoituja uusia työntekijöitä ja puolet siirtyy uuteen myymälään lähiseudun muista myymälöistä. Myymäläpäällikkönä toimii Mervi Kaleva. Kaleva aloitti Lidl-uransa yhdessä Suomen ensimmäisistä myymälöistä Salossa 16 vuotta sitten.

Lidl avaa Suomessa vuodessa yli 10 uutta myymälää. Seuraavan kerran Lidl-avajaisia vietetään Varsinais-Suomessa joulukuussa, kun ketju avaa myymälä Turun Lausteella.

Paimion Lidl sijaitsee osoitteessa Kauppatie 2 ja on avoinna arkisin klo 8–21, lauantaisin klo 8–19 sekä sunnuntaisin klo 11–19.

Lisätietoja:
Katja Kuikka, Lidl Suomi Ky, viestintä, p. (09) 2345 6400, media@lidl.fi.

Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Suomessa Lidl-myymälöitä on tällä hetkellä 176 Hangosta Sodankylään. Lidl Suomi Ky työllistää 5200 henkilöä, joille on tarjolla etenemis- ja uramahdollisuudet sekä Suomessa että ulkomailla. Lidl sai alkunsa Lounais-Saksassa 1930-luvulla perustetusta Lidl & Schwarz -yhtiön elintarviketukkuliikkeestä. Ensimmäiset Lidl-myymälät perustettiin 1970-luvulla ja kansainvälinen laajentuminen alkoi 1990-luvulla. Lidlin toiminta perustuu selkeään ja yksinkertaiseen konseptiin, joka mahdollistaa tuotteiden korkean laadun ja edullisen hinnan yhdistelmän. Lidl-myymälöitä on lähes kaikissa Euroopan maissa, joissa kaikissa Lidl toimii itsenäisinä tytäryhtiöinä. Ensimmäiset Lidl-myymälät Suomessa avattiin 29.8.2002.

Avainsanat: