Lidl avaa uuden myymälän Espoon Hannuksessa – saman katon alla myös Wotkin’s

Lidlin uusin myymälä Espoossa avataan torstaina 14.11. Hannuksessa. Myymälän katolle on asennettu aurinkovoimala ja pysäköintihallissa on kaksi sähköauton pikalatauspistettä. Samana päivänä Lidlin kanssa avataan myös lihan ja kalan erikoismyymälä Wotkin’s. Myymälät palvelevat asiakkaita saman katon alla.

Espoon uusin Lidl avataan Hannuksessa Finnoonsillan kupeeseen torstaina 14.11. Hannuksen myymälä on tyylikkään harmaa ja tuotteet on sijoiteltu suomalaisten asiakkaiden toiveiden mukaisesti. Myyntipinta-alaa avarassa myymälässä on noin 1200 m².

Hannuksen Lidl työllistää noin 25 kaupan alan ammattilaista, ja myymäläpäällikkönä toimii Kampin Lidlistä tuttu Kimmo Aspelin. Myymälä sijaitsee osoitteessa Kurjenkellontie 1 ja on avoinna arkisin ja lauantaisin klo 8–22 sekä sunnuntaisin klo 10–22.

- Hannuksen myymälä sijaitsee loistavalla paikalla ja erinomaiset liikenneyhteydet myymälään takaavat sen, että Lidl palvelee ihmisiä siellä missä he liikkuvat, myyntipäällikkö Esa Turunen iloitsee.

Lidlin kanssa avajaisia viettää myös lihan ja kalan erikoismyymälä Wotkin’s. Wotkin’sin uusi myymälä palvelee asiakkaita samassa kiinteistössä Lidlin kanssa.

- Suomalaiset arvostavat asioimisen helppoutta ja Hannuksessa asiakkaat voivat yhdellä ostosreissulla hoitaa monipuoliset elintarvikeostokset sekä asioida laadukkaalla liha- ja kalatiskillä. Wotkin’sin tarjonta täydentää hienosti meidän myymälämme tarjontaa. Turunen kertoo.

- Wotkin's-tuotteiden koko repertuaari on myös Espoossa, täydennettynä monipuolisella kala-osastolla, kertoo tyytyväisenä Veijo Votkin.

Hannuksen myymälässä on myös Postin Smartpost-automaatti asiakkaiden verkko-ostoksia varten.

Myymälään oma aurinkovoimala

Kaikki Lidlin myymälöissä, jakelukeskuksissa ja pääkonttorilla käytetään ainoastaan uusiutuvalla energialla tuotettua sähköä. Lidl panostaa myös omaan uusiutuvan energian tuotantoon ja Hannukseen tulee Lidlin 11. aurinkovoimala. Myymälän 300 aurinkopaneelia tuottaa noin 85 MWh sähköä vuodessa ja se vastaa noin 10 prosenttia myymälän vuosittaisesta energian tarpeesta.

Suomen Lidl-myymälöillä on energiatehokkuuden ISO 50001 -sertifikaatti, joten myös Hannuksen myymälän sähkön-, lämmön- ja vedenkulutusta seurataan yksityiskohtaisesti ja poikkeamiin puututaan herkästi. Esimerkkejä energiatehokkaista ratkaisuista ovat led-valaistus sekä kannelliset ja ovelliset pakastealtaat ja -kaapit.

- Meidän iso tavoite on saada oma toimintamme täysin hiilineutraaliksi vuonna 2025. Uusiutuvan energian tuotanto myymälässä sekä energiankulutuksen jatkuva seuranta ovat meille merkittäviä askeleita kohti tätä tavoitetta, Turunen kertoo.

Pysäköintitilaa noin 130 autolle ja kaksi sähköauton latauspistettä

Hannuksen Lidl on kaksikerroksinen ja myymälän pysäköintitilat sijoittuvat ensimmäiseen kerrokseen. Pysäköintitilaa on noin 130 autolle. Lisäksi myymälän parkkipaikalla kaksi paikkaa on varattu sähkö- ja hybridiautojen lataamiselle. Myymälän pikalatauspisteillä autoa voi ladata ilmaiseksi tunnin ajan myymälän aukioloaikoina.

Lisätietoja: viestintäpäällikkö Pilvi-Sisko Riikonen, p. (09) 2345 6400, media@lidl.fi.