Lidl avaa uuden myymälän Helsingin Jätkäsaaressa 29.4.

Lidl avaa uuden myymälän Helsingin Jätkäsaaressa keskiviikkona 29.4. klo 8. Koronaepidemian vuoksi myymälässä ei järjestä avajaistapahtumia.

Helsingin Jätkäsaaressa avataan kauan odotettu Lidl keskiviikkona 29.4.2020. Kyseessä on Helsingin 24. myymälä. Myymälä palvelee uuden 9-kerroksisen pysäköintitalon katutasossa. Pysäköintitalon toisessa kerroksessa on Lidlin asiakaspysäköintipaikat ja loput seitsemän kerrosta on varattu lähialueen asukaspysäköintiin. Myymälä on sisätiloiltaan avara, valoisa ja värimaailmaltaan tyylikkään harmaa. Myyntipinta-alaa Jätkäsaaren Lidlissä on noin tuhat neliötä.

Yleensä Lidlin myymälän avajaisten yhteydessä on totuttu näkemään avajaistarjouksia, erilaisia avajaistempauksia ja tapahtumia perheen pienimmille. Koronavirustilanteen vuoksi Jätkäsaaressa pyritään kaikin keinoin välttämään väentungosta ja avajaistapahtumat on siirretty tulevaisuuteen.

– Meitä on odotettu hartaasti Jätkäsaaressa ja toivotamme kaikki uudet asiakkaat lämpimästi tervetulleeksi ostoksille, mutta muistutamme samalla turvaväleistä ja pyydämme huomaavaisuutta, jotta myymälässä on kaikilla turvallista asioida ja työskennellä, myyntipäällikkö Esa Turunen kertoo.

Jätkäsaaren myymälä palvelee osoitteessa Länsisatamankatu 35  maanantaista lauantaihin klo 8-21 ja sunnuntaisin 10-21. Myymälä työllistää noin 20 kaupan alan ammattilaista.

Myymälöissä useita korona-ajan erikoisjärjestelyitä

Lidl ohjeistaa asiakkaitaan koronaepidemian aikana mm. huomioimaan turvavälit koko ostosreissun ajan, suosimaan kortti- ja lähimaksua sekä huolehtimaan käsihygieniasta. Lidl lisää seuraavien viikkojen aikana turvavälien ohjeistusta ostosten pakkauspäätyyn ja tuo kaikkiin myymälöihin käsidesiautomaatit asiakkaiden käyttöön.

Lidl on jo asentanut kaikkien myymälöiden kassoille suojapleksit suojaamaan henkilökuntaa ja asiakkaita pisaratartunnoilta. Myymälän pintoja puhdistetaan normaalia useammin ja kassakapulat, meikkitesterit sekä paistopisteen pihdit on otettu pois käytöstä. Paistopistetuotteet myydään valmiiksi pussitettuina. Asiakkaita muistutetaan turvaväleistä ja käsihygieniasta julisteilla ja lattiatarroilla. Henkilökuntaa on ohjeistettu pitämään suojahanskoja kaikkien työtehtävien aikana, pesemään käsiä useasti työvuoron aikana ja käyttämään käsidesiä. Käsien puhallinkuivaimet on korvattu käsipapereilla ja rullattavalla käsipyyhkeillä.

Lisätietoja: Katja Kuikka, Lidlin viestintä, p. 09 2345 6400, media@lidl.fi.