Lidl hakee työntekijöitä uuteen jakelukeskukseensa Järvenpäässä – jättirekrytointi alkaa tänään

Lidl aloittaa mittavan rekrytoinnin, jossa haetaan varastotyöntekijöitä uuteen, Järvenpäähän rakentuvaan jakelukeskukseen. Syksyn 2018 aikana tavoitteena on palkata Järvenpään jakelukeskuksen palkkalistoille jopa 200 työntekijää.  Jakelukeskus tulee valmistuttuaan työllistämään kaikkiaan noin 300 kaupan ja logistiikan ammattilaista.

Lidl aloittaa 1.8.2018 mittavan rekrytointikampanjan, jolla se hakee työntekijöitä Suomen kolmanteen, Järvenpäähän rakentuvaan jakelukeskukseensa. Rekrytointia varten on avattu verkkosivu lidlrekrytoi.fi, jossa on esitelty jakelukeskuksen työnkuvia ja jonka kautta voi jättää hakemuksen avoinna oleviin tehtäviin. Pysyviin työsuhteisiin haetaan muun muassa trukkikuskeja, saapuvan tavaran laskijoita sekä kierrätyshallin ja keräilyn varastotyöntekijöitä.

- Jakelukeskuksessa on tarjolla monipuolisesti työtä varastoalasta kiinnostuneille. Useimpiin paikkoihin voi hakea myös ilman aiempaa kokemusta, sillä koulutamme kaikkiin tehtäviin. Toisaalta myös kokeneille varastoalan ammattilaisille on tarvetta. Haemme hyviä tyyppejä, jotka eivät pelkää tarttua toimeen, jakelukeskuksen logistiikkapäällikkö Valtteri Suonperä summaa toivottuja hakijoita.

Lidlin jakelukeskus on perinteinen, henkilövoimin toimiva läpivirtausvarasto, jossa tuotteet vastaanotetaan, keräillään myymälätilausten mukaisesti ja lähetetään edelleen myymälöille. Lisäksi jakelukeskuksessa toimii hallintoa ja kierrätysyksikkö. Työtä tehdään osastosta riippuen kahdessa tai kolmessa vuorossa.

Työntekijöitä houkutellaan palkan lisäksi eduilla ja mukavilla työkavereilla

Lidl lupaa työpaikkailmoituksissaan tarjota jakelukeskukseen pestattaville työntekijöille kilpailukykyisen palkan ja hyvät työsuhde-edut. Käytännössä varastomiehen palkka koostuu työehtosopimuksen mukaisesta peruspalkasta ja erilaisista lisistä (mm. ilta- ja viikonloppulisät, olosuhdelisät). Lidlissä maksetaan näiden päälle vielä niin kutsuttua Lidl-lisää, joka kasvaa työvuosien mukana. Järvenpäässä aloittavan varastotyöntekijän Lidl-lisä on 1,5 %.

- Työsuhde-etuna meillä on esimerkiksi työnantajan kustantamia liikunta- ja kulttuurietuja sekä työmatkaetu ja laajennettu työterveyshuolto. Koulutusta ja uramahdollisuuksia piisaa niistä kiinnostuneille. Mielestäni paras työsuhde-etu on kuitenkin työkaverit, joiden kanssa on kiva tehdä töitä, Suonperä luettelee.

Ensimmäiset Järvenpään jakelukeskuksen varastotyöntekijöiden paikat tulevat hakuun 1.8.2018. Avoinna oleviin tehtäviin voi tutustua ja hakea osoitteessa lidlrekrytoi.fi.

Lisätietoja: viestintäpäällikkö Pilvi-Sisko Riikonen, p. (09) 2345 6400, media@lidl.fi.

Avainsanat:

Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Lidlin konseptin ydin on parhaan hinta-laatusuhteen tarjoaminen asiakkaille iloisesti palvellen. Suomessa viime vuosina vauhdikkaasti kasvaneessa organisaatiossa työskentelee 5300 henkilöä. 183 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Laukaassa ja Järvenpäässä sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista, ajankohtaisista tarjouksista osoitteessa lidl.fi. Lisätietoja yrityksestä osoitteessa corporate.lidl.fi.