Lidl julkaisi mobiilipelin lapsille – ”Laadukas ja opettavainen ilmaispeli”

Lidl on julkaissut lapsille suunnatun pelisovelluksen. Peliä voi pelata kaikkialla, kuten mitä tahansa mobiilipeliä. Erityisominaisuutena siinä voi kerätä lisäpisteitä menemällä ihan oikeaan Lidl-myymälään. Mini Lidl -sovellus on kauppa, jota rakennetaan ja laajennetaan sitä mukaa kun asiakasvirta kasvaa ja hedelmät, maidot ja leivät käyvät kaupaksi. Peli on ilmainen eikä se sisällä ostoja.

Lidl yllättää lapsiasiakkaansa interaktiivisella pelisovelluksella, jonka voi ladata Android- ja iOS-käyttöjärjestelmillä toimiviin mobiililaitteisiin. Uuden ulottuvuuden peli saa myymälöissä: samalla kun vanhemmat tekevät ostoksia, voivat lapsiasiakkaat kerätä lisäpisteitä skannaamalla EAN-koodeja tuotehyllyistä.

Mini Lidl -sovellus on ihan oma kauppa, jota hoidetaan kuin oikeaa päivittäistavarakauppaa. Asiakkailta tulee nopeasti palautetta, jos pelimyymälässä on sotkuista tai tuotteita puuttuu hyllystä. Yhtälailla, jos vakioasiakas Ronja Rosalle on hyllyssä aina tarjolla hänen rakastamiaan tuotteita, saa kauppias välittömästi hyvää palautetta ja pisteitä.

Pelissä kaikki alkaa muutamasta torikojusta. Asiakkaita hyvin palvelemalla kaupan omistaja saa lisää asiakkaita ja pystyy rakennuttamaan ihan oikean myymälän ja palkkaamaan myös henkilökuntaa.

Huippusuosio Keski-Euroopassa – ladattu yli miljoona kertaa

Mini Lidl -sovellus tuo lapsuuden kauppaleikit digitaaliseen maailmaan. Se tarjoaa palkitsevaa puuhaa ja opettaa myös kaupankäynnin ideaa sekä toisten ihmisten huomioimista.

Mini Lidl -peli on suunnattu yli 6-vuotiaille. Peli on suunniteltu Lidlissä kansainvälisenä yhteistyönä ja se on tällä hetkellä ladattavissa Suomen lisäksi 18 muussa Euroopan maassa. Peliä on ladattu kansainvälisesti yli miljoona kertaa ja mm. Slovakiassa ja Espanjassa peli on noussut nopeasti julkaisunsa jälkeen App Storen ladatuimpien pelien listalle omassa kategoriassaan.

Peliasiantuntija: Turvallinen peli lapsille

Lasten mobiilisovelluksia Viihdevintiöt-sivustollaan arvioiva ja Kuinka kasvattaa diginatiivi -kirjan kirjoittanut toimittaja Jenni Utriainen kiittelee juuri pelin opettavaista puolta.

–  Mini Lidlin avulla saa kuvan oikean myymälän toiminnasta. Vanhaksi menevät tuotteet voi myydä alennuksella tai lahjoittaa hyväntekeväisyyteen. Jos taas ruoka pääsee pilaantumaan, menettää pelaaja tuottoja ja asiakkaat pahastuvat, Utriainen toteaa.

Mini Lidl -sovellus on täysin ilmainen eikä sisällä ostoja. Utriaisen mielestä Mini Lidl on lapsille suunnattujen ilmaispelien joukossa poikkeuksellisen laadukas tapaus.

–  Yhteenvetona sanottakoon, että Mini Lidl on hauska, opettavainen ja koukuttava peli, joka maksullisena versiona olisi varmasti ostamisen arvoinen. Peli ei monien muiden ilmaispelien tapaan kuitenkaan tuputa lisäostoja tai pyöritä lasten silmille sopimattomia mainosvideoita. Sovelluksessa ei myöskään ole linkkejä nettiin tai muutakaan lapsille haitallista.

Mini Lidl -sovellus löytyy sovelluskaupoista hakusanoilla My Lidl shop tai My Lidl store.

Jenni Utriaisen peliarvio löytyy Viihdevintiöt-sivustolta.

Lisätietoja: Viestintäasiantuntija Linda Pukka, (09) 23456400, media@lidl.fi