Lidl kasvattaa myymälämääräänsä Varsinais-Suomessa

Lidlin myymälämäärä kasvaa Varsinais-Suomessa vielä tämän vuoden puolella kahdella uudella myymälällä. Paimiossa ja Turun Lausteella rakennustyöt ovat jo käynnissä. Myös Turun Vähäheikkilässä on tonttikaupat jo tehty ja uuden myymälän on tarkoitus avata ovensa kevättalvella 2019. Maakunnassa palvelee tällä hetkellä 15 Lidl-myymälää, jotka työllistävät 350 kaupan alan ammattilaista.

Lidl on tehnyt tonttikaupat Turun Vähäheikkilässä sijaitsevasta tontista. Tontti sijaitsee osoitteessa Vähäheikkiläntie 58. Vähäheikkilän tontilla on tarkoitus aloittaa rakennustyöt mahdollisimman pian. Myymälän myyntipinta-ala on noin 1400 m². Myymälään tulee Lidlin uusi tyylikäs valko-harmaa myymäläilme.

- Vähäheikkilä on kehittyvää aluetta Turun keskustan tuntumassa. Uusi myymälä tulee täydentämään hienosti meidän myymäläverkostoamme Turussa, Varsinais-Suomen myymälöistä vastaava myyntipäällikkö Janne Suikki kertoo.

Lausteen ja Paimion myymälöiden rakentaminen on jo hyvässä vauhdissa. Molemmat myymälät avautuvat vielä tämän vuoden puolella.

- Rakentaminen on edennyt aikataulussa molemmilla työmailla. Lausteen myymälän perustukset ovat valmiit ja runko alkaa hahmottumaan. Paimiossa on jo seinät ja katto paikallaan ja parhaillaan myymälässä valetaan lattiaa.

Varsinais-Suomessa on jo 15 Lidl-myymälää

Varsinais-Suomen alueella palvelee jo 15 Lidl-myymälää. Turussa on viisi Lidl-myymälää, Kaarinassa kaksi ja Salossa kaksi myymälää. Naantalissa, Raisiossa, Liedossa, Uudessakaupungissa, Somerolla ja Loimaalla palvelee jokaisessa yksi myymälä.

- Varsinais-Suomi on meille mieluisaa kauppa-aluetta. Olemme todella iloisia, kuinka hyvin asiakkaat ovat löytäneet meidät, Suikki iloitsee.

Yksi Lidl-myymälä työllistää noin 20-25 henkeä. Yhteensä Varsinais-Suomessa työskentelee 350 lidliläistä.

- Lisäksi kesällä Turun seudulla työskentelee noin 50 kesätyöntekijää, Suikki lisää.

Lidl avaa tänä vuonna 10 uutta myymälää Suomessa. Uudet myymälät tulevat palvelemaan kasvukeskuksissa ja kaupunkien keskustoissa.

Lidlin uudet myymälät Varsinais-Suomessa

Paimio

Osoite: Kauppatie 2, 21530 Paimio

Myyntipinta-ala 1000 m²

Avautuu: syksy 2018

Turku-Lauste

Osoite: Mustionkatu 31, 20750 Turku

Myyntipinta-ala 1200 m²

Avautuu: loppuvuosi 2018

Turku-Vähäheikkilä

Osoite: Vähäheikkiläntie 58, 20810 Turku

Myyntipinta-ala: 1400 m²

Avautuu: kevättalvi 2019

Lisätietoja:
Katja Kuikka, Lidl Suomi Ky, viestintä, p. (09) 2345 6400, media@lidl.fi.