Lidl kokeilee itsepalvelukassoja Helsingin Citycenterin myymälässä

Helsingin Citycenterin Lidlissä testataan Lidl Suomen ensimmäisiä itsepalvelukassoja. Uudet kassat ovat asiakkaiden käytössä torstaina 13.2. lähtien. Citycenterin myymälä on suljettu kassojen asentamisen ajaksi 11.–12.2. Itsepalvelukassoista kerätään kokemuksia kevään aikana ja kokemusten perusteella Lidlissä arvioidaan itsepalvelukassojen lisäämistä myös muihin myymälöihin.

Lidl Citycenterissä testataan kevään aikana itsepalvelukassoja. Asiakkaiden käytössä on viisi itsepalvelukassaa 13.2. lähtien. Itsepalvelukassojen tarkoituksena on helpottaa asiakkaan ostoksilla käymistä sekä lyhentää kassajonoja.

– Odotamme mielenkiinnolla kuinka asiakkaamme Citycenterin myymälässä ottavat itsepalvelukassat vastaan. Uskomme, että itsepalvelukassat helpottavat nimenomaan Citycenterin kaltaisen keskustamyymälän ajoittaisia ruuhkahuippuja, aluejohtaja Antti Partanen kertoo.

Lidlissä on kokemusta itsepalvelukassoista muista Lidl-maista ja varsinkin vilkkaissa keskustamyymälöissä asioivat hyötyvät itsepalvelukassoista.

– Arvioimme uudistusten tuomista myymälöihin aina asiakaspalvelun kautta. Teemme sellaisia ratkaisuja, jotka parantavat asiakaspalvelua ja tekevät asiakkaan asiointikokemuksesta miellyttävämmän. Testaamme itsepalvelukassoja ensin yhdessä myymälässä ja kokemusten perusteella arvioimme itsepalvelukassojen mahdollisuutta muissa myymälöissä.

Itsepalvelukassalla asiakas hoitaa omatoimisesti tuotteiden kirjaamisen kassaan sekä maksamisen. Asiakas punnitsee itse kassalla hedelmä- ja vihannesostoksensa.

– Itsepalvelukassat tuovat myymälätyöhön kokonaan uuden työtehtävän, kun henkilökuntaa koulutetaan opastamaan asiakkaita ja huolehtimaan ikärajavalvonnasta uusilla kassoilla.

Itsepalvelukassat asennetaan Citycenterin myymälään 11.–12.2. Asennusten aikana myymälä on suljettu. Helsingin Graniittitalon sekä Sähkötalon myymälät palvelevat normaalisti.

Lisätietoja: Katja Kuikka, Lidlin viestintä, p. 09 2345 6400, media@lidl.fi.