Lidl kutsui työntekijöidensä äidit mukaan töihin

Lapsia on jo tuotu mukaan työpaikoille suomalaisissa yrityksissä, mutta nyt töihin voi ottaa mukaan myös äidin. Lidl järjestää perjantaina 10. toukokuuta erityisen päivän työntekijöidensä äideille pääkonttorillaan Espoossa.

Lidl järjestää tulevan äitienpäivän kunniaksi Äiti mukaan töihin -tempauksen Espoon pääkonttorillaan perjantaina 10. toukokuuta. Lidlin työntekijät ovat voineet kutsua äitinsä tutustumaan pääkonttoriin ja sen erilaisiin työtehtäviin. Lidl on tiettävästi ensimmäinen työpaikka Suomessa, joka kutsuu työntekijöidensä äidit töihin.

-  Olemme jo aikaisemmin kutsuneet työntekijöidemme lapsia työpaikalle viettämään perhepäivää. Nyt päätimme kääntää asetelman päälaelleen ja kutsua työntekijöidemme äidit mukaan töihin, sillä monelle äidille saattaa olla vielä kysymysmerkki, mitä heidän lapsensa tekevät töissä, kertoo Lidlin HR-asiantuntija Nina Jousenkylä.

Aamiaisen lisäksi äidit pääsevät treenaamaan kuntosalilla, joogaamaan ja saunomaan Lidl Housessa, sillä perjantaina vietetään myös Unelmien liikuntapäivää, johon Lidl yrityksenä osallistuu.

-  Olemme luvanneet työntekijöillemme pitää äideistä parasta mahdollista huolta eli he voivat huoletta uskoa äitinsä huomaamme, Jousenkylä nauraa.

Mukana työntekijöidensä elämässä

Lidl tukee perheystävällisyyttä monella eri tavalla. Esimerkiksi jokainen tuore vanhempi saa perhepakkauksen, joka sisältää niin vauva-arkea helpottavia tuotteita kuin vanhempia ilahduttavia herkkuja. Esimiehet saavat myös neuvoja siihen, miten he voivat huomioida raskaana olevan työntekijänsä hyvinvoinnin töissä. Joustoa perheen arkeen tuovat myös toimihenkilöidemme etätyömahdollisuudet ja pääkonttorilaisten hoitopalvelut sairastavalle lapselle.

Liitteet: Liitteenä kuva Lidlin kukkaostaja Ville Oinosesta, jolle äitienpäivä on yksi vuoden merkittävimmistä sesongeista.

Lisätietoja: Viestintäasiantuntija Linda Pukka, Lidlin viestintä, p. 09 2345 6400, media@lidl.fi

Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Lidlin konseptin ydin on parhaan hinta-laatusuhteen tarjoaminen asiakkaille iloisesti palvellen. Suomessa viime vuosina vauhdikkaasti kasvaneessa organisaatiossa työskentelee 5200 henkilöä. 182 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Järvenpäässä ja Laukaassa sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista, ajankohtaisista tarjouksista ja yrityksestä osoitteessa lidl.fi.