• Lidl Suomi/

Lidl laajentaa eläinruokavalikoimaansa merkittävästi – tuo markkinoille myös oman premium-sarjan

Lidl laajentaa eläinruokavalikoimaansa, koska markkina on jatkuvassa kasvussa. Lemmikkieläinten hyvinvointibuumin myötä kuluttajat vaativat tuotteilta laatua, mutta samalla helppoutta arkiostosten yhteyteen. Lisäksi käsillä olevalla poikkeusajalla saattaa olla kysyntään oma vaikutuksensa.

Lemmikeistä on tullut yhä vahvempi osa perhettä ja niiden hyvinvoinnista huolehditaan samalla tavoin kuin muiden perheenjäsenten. Lidlissä on huomioitu eläinruokatuotteiden kysyntä ja siksi eläinten hyvinvoinnista huolehtiminen tulee näkymään myös ketjun valikoimassa. Kissojen ja koirien ruokien valikoima laajenee merkittävästi kesän 2020 aikana.

- Tämä on meillä merkittävä satsaus. Eläinruokatuotteissa panostetaan samalla tavalla hinta-laatusuhteeseen kuin muissakin tuoteryhmissä. Ajankohta oli jo etukäteen päätetty, mutta myös käsillä oleva korona-aika kasvattaa tuotteiden kysyntää, kun moni on ottanut uuden lemmikin perheeseen, kertoo Matti Mönkkönen, Lidlin valikoimapäällikkö.

Tilastokeskuksen arvion mukaan Suomessa on 590 000 kissaa ja 700 000 koiraa. Lidliltä on jo pitkään tiedusteltu eläinruokavalikoiman laajentamisesta. Nyt valikoima laajenee siis pysyvästi.

Premium-tuotesarja kaupan omalla merkillä

Kesän 2020 aikana tuoteperheet laajenevat Lidlin eläinruokahyllyssä kissojen ja koirien premium-tuotteilla. Valikoimasta tulee löytymään sekä muista kaupoista tuttuja teollisuuden merkkejä että kaupan omia merkkejä: Orlandoa koirille ja Coshidaa kissoille.

Orlando ja Coshida Pure Taste -merkillä myytävien tuotteiden liha- ja kalapitoisuudet ovat poikkeuksellisen korkeita, ja tuotteissa käytetty kala on MSC-sertifioitua.

- Pure Taste -tuotesarjassa on panostettu erityisesti korkealaatuisiin raaka-aineisiin. Eläinten ravinnossa on tärkeää sen puhtaus, proteiinin laatu ja lähde. Lisäksi tuotteista puuttuvat lemmikin omistajien keskuudessa paljon keskustelua herättävät viljat, kertoo Mökkönen.

Pure Taste -kuivatuotteissa on runsaasti eläinproteiineja. Märkäruoassa on useita makuja samassa pakkauksessa. Tuotteista löytyy kissoille mm. nautaa, kanaa, maksaa, turskaa ja lohta. Koirille tarjoillaan mm. kanaa, nautaa ja lammasta. Lisäksi tuotteissa on vältetty säilöntä- ja väriaineita.

Uusissa Orlando Pure Taste ja Coshida Pure Taste -tuotteissa on mukana kuiva- ja märkäruokia sekä herkkusnacksejä. Märkäruoat ja snacksit ovat jo kaupoissa, loput Pure Taste -premium-tuotteet tulevat myyntiin kesän 2020 aikana.

Lisätietoja: viestintäasiantuntija Sanna Mämmi, Lidlin viestintä, p. 09 2345 6400, media@lidl.fi

Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Lidlin konseptin ydin on parhaan hinta-laatusuhteen tarjoaminen asiakkaille iloisesti palvellen. Suomessa viime vuosina vauhdikkaasti kasvaneessa organisaatiossa työskentelee noin 5500 henkilöä. 187 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Järvenpäässä ja Laukaassa sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista, ajankohtaisista tarjouksista osoitteessa lidl.fi. Lisätietoja yrityksestä osoitteessa corporate.lidl.fi.