Lidl lahjoittaa 70 000 euron edestä ruoka-apua – tavoitteet ylittyivät juhannuksena

Lidl lahjoittaa ruoka-apua vähävaraisille perheille 70 000 euron edestä. Kauppaketju innosti suomalaisia käymään Lidlissä ostoksilla juhannuksena ja lupasi lahjoittaa ruoka-apuun isomman summan, jos viime vuoden juhannuksen asiakasmäärä ylittyy. Asiakasmäärä ylitti reippaasti edellisvuoden luvut, joten tavoitteeseen päästiin. Ruoka-apu toimitetaan perille Apuna ry:n verkoston kautta.

Lidlissä huolestuttiin vähävaraisista suomalaisista perheistä, joiden elämää korona-aika on hankaloittanut vielä lisää. Työttömyyden ja lomautusten seurauksena monen perheen talous on kärsinyt ja ruoka-apua tarvitsee yhä useampi. Lidl tekee säännöllisesti yhteistyötä useiden ruoka-apua jakavien järjestöjen kanssa, mutta poikkeustilanne vaati poikkeukselliset keinot. Siksi Lidl lupasi joka tapauksessa lahjoittaa ruoka-apuun 50 000 euroa ja nostaa lahjoituksen 70 000 euroon, jos edellisen vuoden juhannuksen asiakasmäärät ylittyvät. Tavoitteeseen päästiin ja tulos tehtiin yhdessä kaikkien suomalaisten kanssa.

- Tämä on upeaa! Uskon, että monella on tästä erityisen hyvä mieli ja monessa vähävaraisessa kodissa elämä on ainakin hetken hieman helpompaa. Kiitos kuuluu ensisijaisesti suomalaiselle kuluttajalle, joka mahdollistaa tällaisen hyvän tekemisen. Näin voidaan tehdä hyvää yhteisvoimin, kertoo Lidlin kaupallinen johtaja Mikko Forsström.

Avun kohteena heikoimmassa asemassa olevat perheet

Pääkaupunkiseudulla toimiva Apuna ry tekee vapaaehtoisvoimin töitä vähävaraisten perheiden hyväksi. Lapsiperheköyhyys koskettaa tuhansia suomalaisia lapsia, jotka tarvitsevat apua erityisesti loma-aikoina, jolloin heiltä usein puuttuu lämmin ateria.

- Olimme toiveikkaita, mutta toki emme uskaltaneet tätä ennakoida. Täytyy kiittää erityisesti suomalaisia kuluttajia, jotka haluavat osallistua hyvän tekemiseen. Korona-aikana yhteisen hyvän tekeminen lisää yhteishenkeä. Nyt moni vähävarainen tuntee olonsa turvallisemmaksi. Heillä tämä valaa hieman uskoa siihen, että apu tulee varmasti perille. Näin suurella lahjoituksella luodaan paljon hyvää, sanoo Apuna ry:n toiminnanjohtaja Heidi Jaari.

Lahjoituksen laskennassa huomioitiin keskiviikon 17.6. ja sunnuntain 21.6. välisenä aikana Lidlin myymälässä ostoksia tehneet asiakkaat.

Lisätietoja: viestintäasiantuntija Sanna Mämmi, Lidlin viestintä, p. 09 2345 6400, media@lidl.fi

Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Lidlin konseptin ydin on parhaan hinta-laatusuhteen tarjoaminen asiakkaille iloisesti palvellen. Suomessa viime vuosina vauhdikkaasti kasvaneessa organisaatiossa työskentelee noin 5500 henkilöä. 188 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Järvenpäässä ja Laukaassa sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista, ajankohtaisista tarjouksista osoitteessa lidl.fi. Lisätietoja yrityksestä osoitteessa corporate.lidl.fi.