• Lidl Suomi/

Lidl lahjoittaa jokaisesta juhannusasiakkaasta ruoka-apua vähävaraisille lapsiperheille – tavoitteena 70 tuhannen euron lahjoitus

Lidl innostaa suomalaisia käymään kaupassa juhannuksena mahdollisimman suuren ruoka-avun saamiseksi vähävaraisille perheille. Ketju lupaa lahjoittaa ruoka-apuun ruokakasseja 70 000 euron edestä, jos juhannuksen asiakasmäärä ylittää edellisvuoden vastaavan määrän. Apu toimitetaan perille Apuna ry:n verkoston kautta. Jos kävijätavoitteeseen ei päästä, ruokakasseja jaetaan silti mittavan 50 000 euron edestä.

Korona-aika on tuonut monen perheen elämään uusia haasteita. Työttömyyden ja lomautusten seurauksena monen perheen talous on säästöliekillä ja ruoka-avun tarvitsijoita on yhä enemmän. Lidl tekee säännöllisesti yhteistyötä useiden ruoka-apua jakavien järjestöjen kanssa, mutta poikkeustilanteessa tarvitaan poikkeuksellisia keinoja. Siksi Lidlissä haluttiin panostaa yhteiseen auttamiseen. Ketjussa uskotaan, että helppo tapa auttaa saa suomalaiset liikkeelle, kun juhannuksen ruokaostokset on joka tapauksessa tehtävä.

- Tämä on meille todella suuri asia auttaa sellaisia suomalaisia perheitä, joilla on juuri nyt vaikeaa. Korona on herättänyt monissa meissä ymmärryksen auttamisen tärkeydestä hädän hetkellä, koska tilanne on monessa perheessä muuttunut. Siksi me haluamme tehdä tämän, yhdessä kaikkien suomalaisten kanssa, kertoo Lidlin kaupallinen johtaja Mikko Forsström.

Avun kohteena heikoimmassa asemassa olevat perheet

Pääkaupunkiseudulla toimiva Apuna ry. tekee vapaaehtoisvoimin töitä vähävaraisten perheiden hyväksi. Lapsiperheköyhyys koskettaa tuhansia suomalaisia lapsia, jotka tarvitsevat apua erityisesti loma-aikoina, jolloin heiltä usein puuttuu lämmin ateria.

- Me teemme jatkuvasti töitä sen eteen, että lapsiperheet selviäisivät erityisesti loma-ajoista. Kesällä ilman koulun ja päiväkodin tarjoamaa lämmintä ruokaa, monella on nälkä. Ruoka yksinkertaisesti tarkoittaa kotona enemmän kuluja, johon ei ole varaa. Tämä lahjoitus on meille todella suuri kädenojennus ja tuo ison avun monen hädänalaisen elämään, sanoo Apuna ry:n toiminnanjohtaja Heidi Jaari.

Lahjoituksen laskennassa huomioidaan keskiviikon 17.6. ja sunnuntain 21.6. välisenä aikana Lidlin myymälässä ostoksia tekevät asiakkaat. Useat Lidlin myymälät palvelevat juhannusviikolla keskiviikkona ja torstaina pidennetyin aukioloajoin. Juhannusaattona perjantaina 19.6. avoinna kaupat ovat auki pääsääntöisesti 8–18 tai 8–19. Juhannuspäivänä lauantaina 20.6. noin puolet Lidl-myymälöistä on auki lyhennetyillä aukioloajoilla. Sunnuntaina 21.6. kaikki Suomen Lidl-myymälät ovat auki ja palvelevat tavallisen sunnuntaiaukioloajan mukaisesti. Tarkat myymäläkohtaiset aukioloajat voi tarkistaa verkkosivulta.

Lisätietoja: viestintäasiantuntija Sanna Mämmi, Lidlin viestintä, p. 09 2345 6400, media@lidl.fi

Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Lidlin konseptin ydin on parhaan hinta-laatusuhteen tarjoaminen asiakkaille iloisesti palvellen. Suomessa viime vuosina vauhdikkaasti kasvaneessa organisaatiossa työskentelee noin 5500 henkilöä. 188 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Järvenpäässä ja Laukaassa sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista, ajankohtaisista tarjouksista osoitteessa lidl.fi. Lisätietoja yrityksestä osoitteessa corporate.lidl.fi.