• Lidl Suomi/

Lidl lahjoittaa yli 10 000 euroa hyväntekeväisyyteen – kesätyöntekijät valitsivat kohteet

Lidl lahjoittaa jokaisesta kesätyöntekijästä 10 euroa hyväntekeväisyyteen. Kesällä 2020 Lidlissä on työskennellyt yli tuhat kesätyöntekijää, joten kolmelle eri järjestölle jakautuva lahjoitussumma on yhteensä komeat 10 840 euroa.

Valittavina kohteina olivat Pelastakaa Lapset ry, Suomen luonnonsuojeluliitto ja Nuorten mielenterveysseura - Yeesi ry. Lidl lahjoittaa Pelastakaa Lapset ry:lle 3080 euroa, Yeesi ry:lle 3570 euroa ja suurimman summan, 4190 euroa, Suomen luonnonsuojeluliitolle.

-    Kesätyöntekijät ovat meille todella tärkeitä, sillä heidän ansiosta arki rullaa sujuvasti vakituisten työntekijöiden lomaillessa. Haluamme osoittaa arvostustamme kesätyöntekijöitä kohtaan ottamalla heidät mukaan vastuullisuustyöhön. Jokainen kesätyöntekijä voi iloita siitä, että on mukana tekemässä hyvää. Samalla lahjoitus on muistutus siitä, että apuamme tarvitaan. Toivottavasti inspiroimme kesätyöntekijöitämme hyvän tekemiseen laajemminkin, sanoo Lidlin henkilöstöpäällikkö Sanna Rainio

Nyt korona-aikana hyväntekeväisyystyön merkitys korostuu entisestään. Koronaviruspandemia vaikuttaa lasten terveyteen ja koulutukseen ympäri maailman ja koronakriisi on vauhdittanut jo ennestään kasvussa olevia mielenterveysongelmia. Kaiken keskellä ei voida unohtaa luonnonsuojelua ja ilmastonmuutoksen torjuntaa.

-    Juuri tällainen tuki yhdistettynä meidän asiantuntijatyöhön ja ruohonjuuritason konkreettiseen toimintaan ovat tekijöitä, joilla pystytään vaikuttamaan. Elinvoimainen luonto on keskeistä ilmastonmuutoksen torjunnassa ja lajien suojelussa. Ihmisillä on myös oikeus nauttia luonnon tervehdyttävästä vaikutuksesta, mitä haluamme tukea. Lämmin kiitos Lidlille, iloitsee SLL:n yritysyhteistyöpäällikkö Pirjo Itkonen.

Kesätyöntekijöihin panostetaan

Lidl palkkasi kesätyöntekijöitä myymälöihin Hangosta Sodankylään, jakelukeskuksiin Järvenpäähän, Janakkalaan ja Laukaaseen sekä pääkonttorille Espooseen. Kesätyöntekijät sijoittuivat asiakaspalvelutehtäviin myymälöihin, logistiikan töihin jakelukeskuksiin sekä erilaisiin assistentti- ja asiantuntijatöihin Lidlin pääkonttorille.

-    Poikkeuksellisesta keväästä ja kesästä huolimatta pystyimme palkkaamaan lähes kaikki suunnitellut kesätyöntekijät ja rekrytoinnit sujuivat hyvin. Kesä oli vilkas, kun suomalaiset lomailivat kotimaassa ja mökkeilivät ahkerasti. Saimme tänäkin vuonna reippaita työntekijöitä, jotka sopeutuivat hienosti koronan vaikutuksesta muuttuviin työtapoihin, Rainio sanoo.

Lidl haluaa olla vastuullinen työpaikka, jossa työntekijät viihtyvät. Monet Lidlin kesätyöntekijät jäävätkin syksyllä osa-aikaisesti töihin ja useat tulevat takaisin seuraavana kesänä. Lidl Suomelle on myönnetty Suomen aktiivisin työpaikka -sertifikaatti sekä jo kahdesti arvostettu Top Employer -sertifikaatti. Lue lisää Lidlistä työnantajana.

Lisätietoja: kesäreportteri Johanna Liukkonen, p. 09 2345 6400, media@lidl.fi

Lainaukset

Juuri tällainen tuki yhdistettynä meidän asiantuntijatyöhön ja ruohonjuuritason konkreettiseen toimintaan ovat tekijöitä, joilla pystytään vaikuttamaan. Elinvoimainen luonto on keskeistä ilmastonmuutoksen torjunnassa ja lajien suojelussa. Ihmisillä on myös oikeus nauttia luonnon tervehdyttävästä vaikutuksesta, mitä haluamme tukea. Lämmin kiitos Lidlille.
Pirjo Itkonen, SLL:n yritysyhteistyöpäällikkö
Kesätyöntekijät ovat meille todella tärkeitä, sillä heidän ansiosta arki rullaa sujuvasti vakituisten työntekijöiden lomaillessa. Haluamme osoittaa arvostustamme kesätyöntekijöitä kohtaan ottamalla heidät mukaan vastuullisuustyöhön. Jokainen kesätyöntekijä voi iloita siitä, että on mukana tekemässä hyvää. Samalla lahjoitus on muistutus siitä, että apuamme tarvitaan. Toivottavasti inspiroimme kesätyöntekijöitämme hyvän tekemiseen laajemminkin.
Sanna Rainio, henkilöstöpäällikkö