• Lidl Suomi/

Lidl lahjoitti yli 700 tulppaanikimppua helsinkiläisten palvelutalojen asukkaille – ” Nyt on tärkeää pitää yhdessä huolta toisistamme”

Koronavirustilanne on pakottanut monet iäkkäät eristyksiin muista ihmisistä. Nyt kun palvelutaloihin ei enää saa mennä vierailulle, Lidlin työntekijät saivat idean toimittaa asukkaille kukkia läheisten puolesta. Perjantaina kahden helsinkiläisen palvelutalon asukkaita ilahdutti yli 700 Lidlin lahjoittamaa tulppaanikimppua.

Jotta riskiryhmissä olevia ihmisiä voidaan suojella koronavirukselta, meidän kaikkien on täytynyt vähentää muiden ihmisten tapaamista viime aikoina. Erityisen haavoittuvassa asemassa ovat iäkkäät ihmiset, minkä takia esimerkiksi palvelutaloissa läheisten vierailut on kielletty kokonaan.

− Ajattelimme, että nyt kun omaiset eivät enää voi viedä vanhuksille kukkia piristykseksi, ehkä me voisimme auttaa, sanoo Lidlin aluejohtaja Antti Partanen.

Työntekijöiden aloitteesta Lidl lahjoitti perjantaina 720 tulppaanikimppua kahteen helsinkiläiseen palvelutaloon. Tulppaanit toimitettiin Saga Helapuistoon Malmilla ja Leevin palvelutaloon Pohjois-Haagassa.

Jotta palvelutalojen asukkaiden tai henkilökunnan terveys ei vaarantunut, tulppaanit jätettiin palvelutalojen ulkopuolelle. Sieltä henkilökunta kävi hakemassa kukat sisälle ja vei asukkaille.

Partanen toivoo, että kukkalahjoitus rohkaisee jokaista miettimään, miten voisi itse ilahduttaa toisia ihmisiä ja erityisesti heitä, joita poikkeustilanne haittaa eniten.

− Tulppaanien lahjoittaminen on meille pieni teko, mutta tuottaa toivottavasti suurta iloa palvelutalojen asukkaille. Nyt on erityisen tärkeää pitää yhdessä huolta toisistamme, Partanen sanoo.

Lidlin työntekijät tsemppaavat toisiaan

Yhteispeli on korostunut myös Lidlin sisällä viime aikoina. Kun tuotteiden kysyntä kaupoissa on kasvanut, kiire jakelukeskuksissa on lisääntynyt tavanomaista suuremmaksi. Tämä on saanut monen lidliläisen hyppäämään hetkeksi konttorilta varastoon auttamaan tuotteiden keräämisessä.

− Tsemppihenki on ollut huimaa! Iso kiitos jokaiselle työntekijälle. Heidän ansiostaan voimme keskittyä huolehtimaan siitä, että asiakkaillamme on ruokaa mitä ostaa. Näin muut voivat keskittyä huolehtimaan itsestään ja läheisistään, Partanen sanoo.

Kaikki Lidlin 186 myymälää palvelevat poikkeustilanteesta huolimatta normaalisti. Lisää pastaa, tonnikalaa, vessapaperia ja muita tuotteita toimitetaan myymälöihin viikon jokaisena päivänä.

Lidl on koonnut nettisivuilleen tietoa koronaviruksen vaikutuksista yhtiön toimintaan. Sivuilla kerrotaan muun muassa, miten Lidlissä huolehditaan asiakkaiden ja työntekijöiden terveydestä ja tuotteiden saatavuudesta. Tietopaketti on luettavissa täällä: https://www.lidl.fi/ajankohtaista/korona

Lisätietoja: Jenni Hakkarainen, Lidlin viestintä, p. 09 2345 6400, media@lidl.fi

Avainsanat: