Lidl laskee satojen tuotteiden hintaa pysyvästi

Lidl on päättänyt alentaa satojen tuotteiden hintaa lähiviikkojen aikana. Tavoitteena on todentaa kuluttajille Lidlin asiakaslupaus ja tarjota Suomen edullisin kokonaisostoskori. Tämä tarkoittaa sitä, että satojen tuotteiden hinta laskee kaupassa pysyvästi.

18 vuotta sitten Suomeen rantautunut Lidl toi mukanaan ruoan hintakilpailun. Jo 2000-luvun alussa ketjun asiakaslupaus oli tarjota markkinoiden edullisin ostoskori. Viime vuosina Lidl on investoinut erityisesti toiminnan kehittämiseen, jakelukeskuksiin ja pääkonttoriin sekä myymälöihin. Hintojen pysyvällä alentamisella halutaan panostaa nyt suoraan asiakkaisiin ja vahvistaa hintajohtajuutta edelleen.

Ruokakorin hinta on asiakkaille tärkeä kaupan valintakriteeri siinä missä sijainti, laatu, valikoima ja erilaiset palvelutkin. Näiden pohjalta kuluttaja tekee omat valintansa.

- Seuraamme jatkuvasti yhteiskunnallista keskustelua. Mielikuva Suomen edullisimmasta ruokakaupasta on ihmisten mielissä muuttunut epäselväksi. Halvat hinnat ovat osa Lidlin dna:ta ja siksi olemme päättäneet laskea satojen tuotteiden hintaa pysyvästi. Näin vahvistamme 18 vuotta sitten antamaamme asiakaslupausta, sanoo Mikko Forsström, Lidlin kaupallinen johtaja.

Alennukset koskevat koko valikoimaa

Hintojen alentaminen toteutetaan porrastetusti syksyn aikana. Useiden kymmenten tuotteiden kohdalla näkyy 30.7. alkaen halvempi hinta, ja hintojen alentaminen jatkuu seuraavina viikkoina. Yhteensä syksyn aikana lasketaan lähes 300 tuotteen hintaa. Määrä on merkittävä, sillä Lidlin vakiovalikoimaan kuuluu noin 2500 tuotetta. Aiempaa pienempi hinta on toisin sanoen luvassa joka yhdeksännen tuotteen kohdalla. Alennuksen määrä vaihtelee tuotteesta riippuen. Ääripäinä joistain senteistä jopa 90 prosenttiin.

Joukossa on tuotteita kaikista tuoteryhmistä. Mukana on maitotuotteita, juustoa, kuivatuotteita, kahvia, valmisruokia sekä makeisia ja suklaata. Mukana on myös eläinten ruokaa. Alennukset koskevat pääasiassa Lidlin omia merkkejä, joita on kaupan valikoimasta valtaosa. Joukossa on sekä kotimaisia että kansainvälisiä tuotteita.

Lidlin tekemä myyntihintojen alentaminen ei vaikuta tuotteen valmistajan tai raaka-aineen tuottajan tuotteesta saamaan hintaan. Tuotteiden ostohinnat on neuvoteltu ja sopimukset tehty jo aiemmin. Alennukset tingitään kaupan omista katteista.

- Hintojen laskeminen tulee meille todella kalliiksi, voidaan puhua miljoonainvestoinnista. Mutta uskomme, että tämä uutinen otetaan koronakevään jälkeen vastaan erityisen hyvin suomalaisten keskuudessa. Samalla voidaan lopettaa myös keskustelu siitä, nostaako Lidl Plus -etuohjelma hintoja Lidlissä, kertoo Forsström.

Uudet, edulliset hinnat näkyvät Lidlin myymälöissä ja normaalissa mainonnassa tulevien viikkojen aikana.

Lisätietoja: viestintäasiantuntija Sanna Mämmi, Lidlin viestintä, p. 09 2345 6400, media@lidl.fi

Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Lidlin konseptin ydin on parhaan hinta-laatusuhteen tarjoaminen asiakkaille iloisesti palvellen. Suomessa viime vuosina vauhdikkaasti kasvaneessa organisaatiossa työskentelee noin 5500 henkilöä. 188 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Järvenpäässä ja Laukaassa sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista, ajankohtaisista tarjouksista osoitteessa lidl.fi. Lisätietoja yrityksestä osoitteessa corporate.lidl.fi.