• Lidl Suomi/

Lidl myy nyt Fuku-susheja 40 myymälässä – mukana 21 uutta myymälää pääkaupunkiseudulla

Lidl toi suositun ravintola Fukun sushit 19 myymälään Helsingissä ja Espoossa vuonna 2018. Suuren suosion saavuttaneet sushi-annokset laajentuvat nyt 21 uuteen myymälään ympäri pääkaupunkiseutua. Ravintolaruoan siirtyminen kauppojen hyllyille on nouseva trendi.

Moni kiljaisi riemusta kuullessaan Lidlin ottavan ravintola Fukun laadukkaat sushit tarjontaansa vuoden 2018 syksyllä. Sushien suosio on ollut kova ja siksi Lidl laajentaa sushitarjontaansa myös laajemmalle alueelle pääkaupunkiseudulla. Sushit ovat tulleet kauppoihin myös Vantaalla. Nyt sushia saa jo yhteensä 40 Lidl-myymälästä.

Aiemmin erityisesti somessa on harmiteltu suosittujen sushiannosten saatavuuden rajallisuutta. Lidlissä kuitenkin haluttiin ensin pilotoida ravintola-annosten suosio asiakkaiden keskuudessa. Pilotti osoittautui onnistuneeksi.

- Tämä on ollut meille tärkeä vaihe. Olemme pystyneet varmistamaan tuotteiden joustavat toimitukset ultra-tuoreena kauppaan ja täsmäämään tilausmääriä niin, että tuotteita riittää eikä hävikkiä synny. Fukun kanssa tämä on onnistunut erinomaisesti, joten laajennamme sushitarjontaa nyt myös muualle pääkaupunkiseudulle, kertoo Lidlin osto-osaston johtaja Thomas Heinrichs.

Lidlin sushit pyöritellään käsin aamuyöstä, joten ne ovat kaupan kylmähyllyssä heti samana päivänä tuoreena. Samasta hyllystä sushi-lajitelmien kanssa löytyy nyt uutena tuotteena myös lohi-poke-bowl.

Ravintolaruoka siirtyy kauppojen hyllyille

Ravintolaruokien ilmestyminen kauppojen hyllyille on maailmalta Suomeen tullut trendi.

Todennäköistä on, että käsillä oleva korona-aikakausi muuttaa tilannetta yhä enemmän. Tulevaisuudessa lähiravintoloiden annoksia saatetaan nähdä lisää päivittäistavarakaupassa, jos ravintolat pystyvät toimittamaan tuotteita laadukkaasti.

- Kaupan ja ravintolan raja hälvenee. Yhä useampi asiakas hakee helpotusta arkeen ja haluaa eri tilanteisiin valmiita annoksia. Ihmiset haluavat syödä yhä laadukkaammin ja he ostavat mielellään suosikkiravintolansa ruokia marketista. Kaupasta ruoka-annos on helppo napata mukaan. Näin voi tuoda ravintolan kotiin, sanoo Heinrichs.

Sushia myyvät Lidl-myymälät pääkaupunkiseudulla

Lidlin uudet sushi-myymälät ovat Espoossa Entresse, Karakallio, Kauklahti, Laajalahden Bredis, Nöykkiö sekä Pikkulaiva. Helsingissä uusia ovat Ala-Tikkurila, Jätkäsaari, Itis, Konala, Pakila, Pitäjänmäki, Roihupelto, Vuosaari sekä Alppikylä. Vantaalla myymälöitä ovat Isomyyri, Kaivoksela, Koivukylä, Korso, Tammisto sekä Vantaanportti.

Jo aiemmin sushia on myynyt Espoossa Mankkaa, Niittykumpu, Mikkelä, Leppävaara, Matinkylä sekä Hannus. Helsingissä ensimmäisiä myymälöitä ovat olleet Pasila, Herttoniemi, Lauttasaari, Kamppi, Sörnäinen, Tukkutori, Redi, Lönnrotinkatu, CityCenter, Arabia, Neljäs linja, Tripla ja Graniittitalo.

Lisätietoja: viestintäasiantuntija Sanna Mämmi, Lidlin viestintä, p. 09 2345 6400, media@lidl.fi

Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Lidlin konseptin ydin on parhaan hinta-laatusuhteen tarjoaminen asiakkaille iloisesti palvellen. Suomessa viime vuosina vauhdikkaasti kasvaneessa organisaatiossa työskentelee noin 5500 henkilöä. 187 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Järvenpäässä ja Laukaassa sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista, ajankohtaisista tarjouksista osoitteessa lidl.fi. Lisätietoja yrityksestä osoitteessa corporate.lidl.fi.