Lidl-myymälä Turun Skanssissa avataan maanantaina

Turun kuudes Lidl-myymälä avataan maanantaina 17.12. Skanssin alueella Mustionkadulla. Myymälän erikoisuutena on lämpimänä myytävät Lidl to go -tuotteet sekä oma 250 aurinkopaneelin voimala.

Turun uusi Lidl-myymälä Skanssissa avautuu maanantaina 17.12. klo 8. Myymälä sijaitsee hyvällä paikalla Skanssin kauppakeskittymässä. Myymälään on helppo poiketa Helsingintieltä, Turun keskustasta ja Kaarinasta.

– Turku on meille mieluisaa kauppa-aluetta. Meillä on siellä jo nyt viisi upeaa myymälää ja uusi Skanssin myymälä tulee palvelemaan erityisesti Turun itäpuolella liikkuvia asiakkaita, iloitsee myyntipäällikkö Satu Heikkilä.

Skanssin Lidl-myymälä edustaa Lidlin uusinta myymäläilmettä. Myymälä on valoisa ja avara sekä väritykseltään tyylikkään harmaa. Tuotteet on sijoiteltu suomalaisten asiakkaiden toiveiden mukaisesti ja henkilökunnalle on hyvät tilat myymälän yläkerrassa. Myyntipinta-alaa on noin 1 200 m². Myymälä on Suomen 179. Lidl-myymälä.

Skanssin Lidlistä löytyvät kattavasti kaikki päivittäistavarat. Myymälän valikoimassa erikoisuutena ovat lämpiminä myytävät Lidl to go-tuotteet, joihin kuuluvat mm. hampurilaiset ja nugetit. Lisäksi myymälästä löytyy Postin Smartpost-automaatti, johon asiakkaat voivat tilata verkko-ostoksia.

Skanssin myymälässä palvelee 25 kaupan alan ammattilaista, ja myymäläpäällikkönä toimii Liedon Lidl-myymälästä tuttu Marcus Essen.

Skanssin Lidl-myymälällä oma aurinkovoimala

Skanssin myymälän katolle on asennettu 250 aurinkopaneelia, jotka tuottavat myymälälle vuodessa noin 75 MWh vuodessa. Tämä kattaa keväällä ja kesällä 25 prosenttia myymälän sähköntarpeesta ja vastaa 90 kerrostaloasukkaan vuotuista sähkönkulutusta.

Lidl lisää aurinkoenergian käyttöä 750 aurinkopaneelilla. Karjasillan myymälä Oulussa ja Haapaniemen myymälä Kuopiossa saavat omat aurinkovoimalat talven aikana. Myös maaliskuussa avautuvan Turun Vähäheikkilän myymälän katolle asennetaan aurinkopaneelit.

Ensimmäinen Suomen Lidlin aurinkovoimala otettiin käyttöön Turun Länsikeskuksessa heinäkuussa 2016. Aurinkovoimaa hyödyntävät myös Lidl-myymälät Laukaassa, Salon Halikossa ja Jyväskylän Seppälässä. Lidl Suomen suurin aurinkovoimala on lokakuussa valmistuneessa Järvenpään jakelukeskuksessa. Keskuksen katolla on noin 1600 aurinkopaneelia jotka tuottavat noin 450 MWh energiaa.

Suomen Lidl-myymälöillä on energiatehokkuuden ISO 50001 -sertifikaatti, joten myös Skanssin myymälän sähkön-, lämmön- ja vedenkulutusta seurataan yksityiskohtaisesti ja poikkeamiin puututaan herkästi. Esimerkkejä energiatehokkaista ratkaisuista ovat led-valaistus sekä kannelliset ja ovelliset pakastealtaat ja -kaapit. Myymälän pihalle asennetaan myös alkuvuodesta 2019 asiakkaille ilmainen sähköautojen pikalatauspiste.

Myymälä sijaitsee osoitteessa Mustionkatu 31, 20750 Turku ja on avoinna arkisin ja lauantaisin klo 8–21 sekä sunnuntaisin klo 10–21.

Uudessa myymälässä vietetään lähialueella asuvien kutsuvieraiden kanssa tupareita sunnuntaina 16.12. klo 15–17. Avajaispäivänä myymälässä on glögi ja joulutorttutarjoilu klo 8–13 ja lauantaina 22.12. myymälässä vierailee myös joulupukki klo 10–15.

Lisätietoja: Katja Kuikka, Lidlin viestintä, p. 09 2345 6400, media@lidl.fi.

Avainsanat: