Lidl palkitsi urheilijaohjelmansa menestyjiä

Lidl kannustaa nuoria urheilijoita menestymään arvokisoissa ja nostamaan Suomea mitalimaaksi. Lidl palkitsi palkintosekeillä Lidl All Stars -tiimiin kuuluvat ratakelaaja Amanda Kotajan, hiihtäjä Matti Heikkisen ja maantiepyöräilijä Lotta Lepistön mitalikahveilla tiistaina.

Lidl All Stars -urheilijaohjelman alkutaival lupaa hyvää. Tiimin urheilijat ovat niittäneet menestystä niin kotimaisilla kuin kansainvälisillä kilpakentillä, ja omia sekä kansallisia ennätyksiä ovat saavuttaneet sekä nuoret huiput että jo menestyksellisen urheilu-uran tehneet ”mentorit”.

Tiistaina Lidl palkitsi aikuisten sarjojen arvokisoissa menestyneitä Lidl All Stars -urheilijoita. Yksi palkituista urheilijoista on 100 metrin ratakelauksen maailmanmestaruuden heinäkuussa parayleisurheilun MM-kisoissa Lontoossa voittanut Amanda Kotaja, joka vastaanotti 10 000 euron lahjasekin Lidl Suomen toimitusjohtajalta Lauri Sipposelta.

– Mahtava fiilis! Tämä kannustaa eteenpäin ja auttaa keskittymään harjoitteluun. Lontoon voitto tuli hyvään paikkaan hieman tahmeasti sujuneen kesän jälkeen. Yksi unelma on taas saavutettu, Kotaja iloitsi.

Lidl muisti rahasekein myös MM-pronssia miesten 50 kilometrin hiihdossa keväällä voittanutta Matti Heikkistä ja maantiepyöräilyn MM-joukkueajossa niin ikään pronssille yltänyttä Lotta Lepistöä. Nuorten arvokisoissa saavutetut mitalit kaulassa Lidlin tarjoamia mitalikahveja joivat tiistaina muun muassa judoka Emilia Kanerva, painija Elias Kuosmanen, kolmiloikkaaja Simo Lipsanen, korkeushyppääjä Arttu Mattila ja pikajuoksija Samuel Purola. Mukana oli myös uimari Ari-Pekka Liukkonen, joka menestyi Taipein kesäuniversiadeissa ja Budapestin MM-kisoissa sekä saavutti suomenennätyksen 50 metrin vapaauinnissa.

Urheilijaohjelma oikealla tiellä

Mitalikahveilla puhunut Suomen Olympiakomitean huippu-urheiluyksikön huippuvaiheen johtaja Mika Lehtimäki oli tyytyväinen Lidlin panostukseen.

– Yritysyhteistyön kautta urheilulle myönnetyt varat ovat Suomessa neljännes siitä mitä Ruotsissa ja kolmannes Norjan luvusta. Lidlin hanke kohdistuu nuoriin ja aikuisiin kattavasti eri lajeista. Myös yhteistyö eri lajien kesken on hieno aloite. Olemme Lidlille kiitollisia tästä hankkeesta ja toivomme muiden noudattavan esimerkkiä, Lehtimäki sanoi.

Keväällä 2017 koottu Lidl All Stars -tiimi kokoontui tiistaina 17.10. ensimmäisille yhteisille mitalikahveille Lidl Suomen pääkonttorille Espoon Niittykumpuun. Mitalikahvien jälkeen urheilijat jatkoivat Lidl All Stars -tiimipäivää koulutusten ja paneelikeskusteluiden merkeissä. Päivän teemoihin kuuluivat mm. media- ja ravitsemusvalmennus.

– Kun aloitimme ohjelman, lupasimme lisää mitalikahveja. Olemme todella ylpeitä tiimin saavutuksista ja onnellisia siitä, että urheilijat ovat venyneet uusiin ennätyksiin. Tavoitteenamme on tukea nuoria urheilijoita pitkäjänteisesti heidän matkallaan kohti unelmiaan, ja tähän mennessä saavutettu menestys osoittaa, että olemme oikealla tiellä, Lauri Sipponen sanoi.

Kesän onnistuneen kilpakauden jälkeen Lidl All Starsin katseet on suunnattu tulevan talven koitoksiin. Talviurheilijoiden päätavoitteet ovat helmikuussa 2018 käytävissä Pyeongchangin talviolympialaisissa.

Lisätietoja Lidl All Stars -urheilijaohjelmasta: lidl.fi/allstars.

Lidl Suomen kaupallinen johtaja Timo Hansio (vas.), toimitusjohtaja Lauri Sipponen ja markkinointipäällikkö Seppo Niemelä luovuttivat Amanda Kotajalle 10 000 euron sekin palkkiona ratakelauksen maailmanmestaruudesta.

Lisätietoja:
Tiedottaja Anna Rissanen, Lidl Suomi Ky, p. (09) 2345 6400, media@lidl.fi.

Lainaukset

Kun aloitimme Lidl All Stars -ohjelman, lupasimme lisää mitalikahveja. Olemme todella ylpeitä tiimin saavutuksista ja onnellisia siitä, että urheilijat ovat venyneet uusiin ennätyksiin. Tavoitteenamme on tukea nuoria urheilijoita pitkäjänteisesti heidän matkallaan kohti unelmiaan.
Lauri Sipponen, toimitusjohtaja