Lidl pidensi juhannusviikon aukioloaikoja – ”korona ei peru mökkijuhannusta”

Lidl pidentää myymälöidensä aukioloaikoja juhannusviikon keskiviikkona ja torstaina. Suurin osa myymälöistä palvelee tällöin iltakymmeneen saakka, ja osa avautuu torstaina tuntia aikaisemmin.

-    Juhannus on mökkeilyn kulta-aikaa, ja näin on varmasti myös tänä kesänä, kun kesän vietto kotimaassa korostuu. Korona ei peru mökkijuhannusta. Tyypillisesti juhannusviikolla asiakasmäärät kasvavat ja ruokaa ostetaan enemmän. Tähän valmistaudumme myös tänä vuonna, toki pitäen tarkasti huolta jo tutuksi tulleista turvallisuusohjeista. Pidennetyillä aukioloajoilla on myös iso rooli siinä, että asiakasmäärät jakautuvat useammalle tunnille, kertoo Lidlin aluejohtaja Marcin Malewicz

Perinteisesti suomalaiset alkavat tekemään juhannusostoksia jo hyvissä ajoin juhannusviikolla. Alkuviikosta ostetaan runsaasti säilyviä elintarvikkeita ja juomia, loppuviikosta taas kylmäsäilytystä vaativia tuotteita sekä tuoretuotteita. Samat tuotteet säilyttävät suosionsa vuodesta toiseen.

-    Juhannus on suomalaisille tärkeä kesäjuhla, jonka keskiössä on hyvä ruoka. Perinteitä pidetään yllä nauttimalla tuttuja juhannusruokia. Juhannusviikolla ostetaan erityisesti uusia perunoita, silliä, grillilihaa ja makkaraa, Malewicz kertoo.

Juhannusaattona 19.6. Lidl-myymälät palvelevat pääsääntöisesti 8-18 tai 8-19, juhannuspäivänä 20.6. noin puolet Lidl-myymälöistä on auki lyhennetyillä aukioloajoilla. Sunnuntaina 21.6. Lidl-myymälät palvelevat tavallisen sunnuntaiaukioloajan mukaisesti.  Lidlien myymäläkohtaiset aukioloajat voi tarkistaa Lidlin verkkosivuilta

Lisätietoja: kesäreportteri Johanna Liukkonen, p. 09 2345 6400, media@lidl.fi

Avainsanat:

Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Lidlin konseptin ydin on parhaan hinta-laatusuhteen tarjoaminen asiakkaille iloisesti palvellen. Suomessa viime vuosina vauhdikkaasti kasvaneessa organisaatiossa työskentelee noin 5500 henkilöä. 188 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Laukaassa ja Järvenpäässä sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista, ajankohtaisista tarjouksista osoitteessa lidl.fi. Lisätietoja yrityksestä osoitteessa corporate.lidl.fi.

Lainaukset

Korona ei peru mökkijuhannusta. Tyypillisesti juhannusviikolla asiakasmäärät kasvavat ja ruokaa ostetaan enemmän. Tähän valmistaudumme myös tänä vuonna, toki pitäen tarkasti huolta jo tutuksi tulleista turvallisuusohjeista. Pidennetyillä aukioloajoilla on myös iso rooli siinä, että asiakasmäärät jakautuvat useammalle tunnille.
Marcin Malewicz