Lidl selkeytti pullonpalautusautomaattiensa tekstityksiä

Lidlin kosketusnäytöllisten pullonpalautusautomaattien tekstit on päivitetty asiakaspalautteen perusteella. Automaatin käyttäjälle antamia ohjeita on parannettu ja valintaa pullonpalautusarpajaisiin osallistumisen ja tavallisen hyvityksen kesken selkeytetty.

Lidl uusii myymälöidensä pullonpalautuskoneita jatkuvasti sitä mukaa kun laitekanta vanhenee. Kosketusnäytölliset pullonpalautusautomaatit on asennettu 29 myymälään ja vuoden 2014 loppuun mennessä määrä nousee 45 myymälään. Kosketusnäyttöjen ohjeet ja valintapainikkeet on päivitetty asiakaspalautteen perusteella.

-          Saimme asiakkailta palautetta, että palautusautomaattien tekstit olivat vaikeaselkoiset. Ihmiset osallistuivat pullonpalautusarpajaisiin tahtomattaan. Totta kai reagoimme palautteeseen ja ryhdyimme tekemään automaattien näyttöjen ohjeista ja valintapainikkeista mahdollisimman yksiselitteisiä, Lidl Suomen kehitysjohtaja Nicholas Pennanen kertoo.

Selkeyttä ja kielivalintoja

Uudistetuissa näytöissä ohjeistetaan entistä paremmin suoristamaan pullot ja tölkit ennen palautusta, tarkistamaan viivakoodin lukukelpoisuus ja syöttämään pullot ja tölkit pohja edellä. Näyttö kertoo kuvien kera, minkälaisia pulloja ja tölkkejä asiakas on palauttanut. Uuden pulloautomaatin käyttäjä voi valita viiden eri kielen väliltä: vaihtoehtoina ovat suomi, ruotsi, viro, venäjä ja englanti.

Tärkeä muutos koskee palautusarpajaisia, joihin Lidlin pullonpalautusautomaateilla voi osallistua. Valintaa arvontaan osallistumisen ja tavallisen hyvityskuitin välillä on selkeytetty. Nyt asiakas painaa joko sinistä arvonta-painiketta tai vihreää kuitti-painiketta. Automaatti varmistaa vielä arvonta-nappia painaneelta, haluaako tämä todella osallistua arpajaisiin.

Pullonpalautusarpajaisilla tuetaan Mannerheimin Lastensuojeluliittoa

Pullonpalautusarpajaiset on hyväntekeväisyyden varainhankintamuoto, joka tarjoaa kuluttajalle mahdollisuuden osallistua pullonpalautuksen yhteydessä arpajaisiin. Pullonpalautusarpajaiset tulivat Lidleihin vuonna 2012 ja niihin voi osallistua lähes kaikissa Suomen Lidleissä.

Kuluttaja voi valita palautusautomaatilla, ottaako pullopantit tavalliseen tapaan rahana vai käyttääkö panttiarvonsa palautusarpajaisiin. Automaatilla saa heti tiedon arvonnan tuloksesta. Lidleissä järjestettävissä palautusarpajaisissa palkintoina on risteilylahjakortteja, älypuhelimia, kaasugrillejä ja lahjakortteja Lidliin. Päävoitto on 30 000 euron arvoinen kultaharkko tai Silver-vene.

Palautusarpajaisista Lidlissä 1.6.–30.11.2014 kertyvät hyväntekeväisyystuotot ohjataan Mannerheimin Lastensuojeluliiton Lasten ja nuorten puhelimen tukemiseen. Arpajaiset järjestää Parpa.

Lisätietoja:
Viestintäpäällikkö Pilvi-Sisko Riikonen, p. (09) 2345 6400, media@lidl.fi.

Pikafaktat

Lidl uusii myymälöidensä pullonpalautuskoneita jatkuvasti sitä mukaa kun laitekanta vanhenee. Kosketusnäyttöjen ohjeet ja valintapainikkeet on päivitetty asiakaspalautteen perusteella.
Tweettaa
Valintaa pullonpalautusarpjaisiin osallistumisen ja tavallisen hyvityskuitin välillä on selkeytetty. Asiakas painaa joko sinistä arvonta-painiketta tai vihreää kuitti-painiketta. Automaatti varmistaa vielä arvonta-nappia painaneelta, haluaako tämä todella osallistua arpajaisiin.