Lidl Suomen operatiiviseksi johtajaksi on nimitetty Lidl-konkari Marcin Malewicz

Lidl Suomen johtoryhmä täydentyy syyskuun alussa, kun tällä hetkellä aluejohtajana toimiva Marcin Malewicz aloittaa operatiivisena johtajana.

Marcin Malewicz on nimitetty 1.9.2020 alkaen Lidl Suomen operatiiviseksi johtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi. Malewicz on tehnyt valtaosan vuonna 2006 alkaneesta Lidl-työurastaan Suomessa, mutta on toiminut useita vuosia eri tehtävissä myös Saksassa ja Ruotsissa. Viimeisimmäksi hän on tullut tutuksi aluejohtajana Etelä- ja Keski-Ruotsissa sekä Keski- ja Pohjois-Suomessa. Malewicz on valmistunut maisteriksi Potsdamin yliopistosta aineinaan talous- ja yhteiskuntatiede sekä lingvistiikka.

– Marcin Malewicz tuo johtoryhmäämme erinomaista Lidl-osaamista useilta eri osa-alueilta ja vahvaa näkemystä kaupan alasta. Olen iloinen, että operatiivisen johtajan tehtävään löytyi osaava konkari talon sisältä. Marcinin tausta on hyvä sekoitus kotimaista ja kansainvälistä kokemusta, toimitusjohtaja Nicholas Pennanen iloitsee.

– Tulen Lidl Suomen johtoryhmään kiinnostavassa vaiheessa. Suomessa on viime vuosina investoitu paljon jakelukeskuksiin ja uusiin myymälöihin. Seuraava iso investointimme on asiakas, Marcin Malewicz sanoo.

Lidl Suomen operatiivisen johtajan paikka avautui, kun Nicholas Pennanen nimitettiin toimitusjohtajaksi syksyllä 2019. Laukaalle aluejohtajaksi Malewiczin tilalle on valittu Saksan Lidlissä monipuolisen kokemuksensa kerännyt Peter Siegesmund.

– Operatiivisena johtajana vastaan koko myymäläkentän ja kolmen jakelukeskuksemme toiminnasta Suomessa. Vaikka digitaalisuus nousee yhä merkittävämpään rooliin, myymälä on meille edelleen tärkein asiakkaan kohtauspiste. Helpon, nopean ja mielekkään asioinnin varmistaminen on työni ytimessä, Malewicz kuvailee.

Lisätietoja: kesäreportteri Johanna Liukkonen, p. 09 2345 6400, media@lidl.fi

Avainsanat:

Lainaukset

Tulen Lidl Suomen johtoryhmään kiinnostavassa vaiheessa. Suomessa on viime vuosina investoitu paljon jakelukeskuksiin ja uusiin myymälöihin. Seuraava iso investointimme on asiakas.
Marcin Malewicz, operatiivinen johtaja 1.9. alkaen