• Lidl Suomi/

Lidl Suomi ja Suomen Palloliitto yhteistyöhön – Junioreiden vihreään korttiin mukaan myös sininen kortti lapsen huoltajalle

Lidl Suomi on tulevana kesänä ja syksynä mukana tuhansissa lasten ja nuorten jalkapallo-otteluissa. Lidl Suomi ja Suomen Palloliitto ovat solmineet yhteistyösopimuksen, joka sisältää reilun pelin ja terveellisten elämäntapojen teemaa lasten peleissä jaettavien vihreiden korttien myötä. Lidl tuo yhteistyösopimuksen myötä korttiin mukaan myös lapsen huoltajalle kohdistuvan sinisen kortin.

Lidl Suomi aloittaa yhteistyön Suomen Palloliiton kanssa. Sopimuksen myötä Lidlistä tulee yhteistyökumppani reilun pelin ja terveellisten elämäntapojen teemoihin vihreiden korttien kautta.

Vihreää Fair Play -korttia on jaettu 1990-luvun puolivälistä lähtien ja se on toiminut erotuomarin ainoana korttina alle 12-vuotiaiden peleissä. Keltaisen ja punaisen ”rangaistuskortin” sijasta vihreällä kortilla osoitetaan arvostusta reilulle pelille ja käytökselle. Lasten peleissä erotuomari eli pelinohjaaja jakaa vihreän kortin jokaisessa alle 12-vuotiaiden pelissä kummankin joukkueen yhdelle reilulle pelaajalle.

– On suuri kunnia päästä mukaan tukemaan juniorijalkapalloa etenkin tällaisen jo instituutioksi muodostuneen, reiluun peliin kannustavan tunnustuksen myötä, Lidlin markkinointipäällikkö Laura Siltanen sanoo.

Lapsen huoltajille myös oma kortti

Yhteistyön myötä Lidl tuo vihreisiin kortteihin myös aivan uuden ulottuvuuden. Junioripelaajille jaettavan vihreän kortin mukana tulee jatkossa myös sininen kortti, joka on tarkoitettu reilun pelaajan vanhemmille.

Lidl haluaa kortilla huomioida myös reilun pelaajan kotijoukot, jotka osaltaan toimivat esimerkkinä ja kannustavat pelaajaa toimimaan reilun pelin hengen mukaisesti.

–  Tarjoamme reilun pelaajan vanhemmille kortin mukana alennuksen hevi-tuotteista. 25 prosentin alennus on kohdistettu hedelmiin ja vihanneksiin, sillä haluamme osaltamme olla tukemassa terveellisiä elämäntapoja, Siltanen sanoo.

–  Suurena lasten liikuttajana haluamme lajina olla reiluun peliin kannustamisen ohessa kantamassa vastuuta terveellisten elämäntapojen edistämisessä ja kortin uudistus vie tätä asiaa eteenpäin hyvin konkreettisella tavalla lapsiperheiden arkeen, kertoo Palloliiton myynti- ja markkinointijohtaja Mikko Varis.

Kortilla pääsee osallistumaan myös arvontoihin, joissa palkintoina on pääsylippuja Huuhkajien ja Helmareiden peleihin ja pääpalkintona vuoden hedelmät ja vihannekset koko perheelle. Arvontasivusto löytyy verkosta osoitteesta www.lidl.fi/miltanyttuntuu. Sieltä saa tietoa myös muista aiheeseen liittyvistä projekteista.

Palloliitto arvioi, että vihreitä kortteja jaetaan vuosittain reilusti yli 100 000 kappaletta eri puolilla Suomea.

Lisätietoja:

Lidlin viestintä, p. 09 2345 6400, media@lidl.fi

Suomen Palloliitto, Mikko Varis, myynti- ja markkinointijohtaja, puh. 040 513 6100

Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Lidlin konseptin ydin on parhaan hinta-laatusuhteen tarjoaminen asiakkaille iloisesti palvellen. Suomessa viime vuosina vauhdikkaasti kasvaneessa organisaatiossa työskentelee 5200 henkilöä. 182 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Järvenpäässä ja Laukaassa sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista, ajankohtaisista tarjouksista ja yrityksestä osoitteessa lidl.fi.