• Lidl Suomi/

Lidl tarjoaa ainutlaatuisen diilin: palkallinen koulutus ja varma työpaikka esimiehenä myymälässä

Lidl aloittaa pääkaupunkiseudulla uuden Kasva myymäläesimieheksi -koulutusohjelman, jonka osallistuja saa 1,5 vuodessa lähiesimiehen ammattitutkinnon ja työpaikan myymälän esimiestehtävissä.

Lidl tarjoaa esimerkiksi opiskelupaikkaa vailla oleville mahdollisuuden hakea mukaan Lidlin uuteen koulutusohjelmaan.

Puolitoista vuotta kestävän ohjelman aikana henkilö suorittaa palkallisen lähiesimiehen ammattitutkinnon ja koulutusohjelman päätteeksi osallistuja saa varman työpaikan esimiestehtävissä pääkaupunkiseudun Lidl-myymälöissä.

Kasva myymäläesimieheksi -ohjelmaan otetaan mukaan yli 20 hakijaa. Palkkaa heille maksetaan jo koulutusaikana lisineen keskimäärin yli 2 000 euroa kuukaudessa.

-  Myymäläverkostomme kasvaa koko ajan pääkaupunkiseudulla, joten meillä on myös aito tarve saada motivoituneita esimiehiä myymälöihimme. Meille on tärkeää panostaa laadukkaaseen esimiestyöhön ja siksi haluamme satsata myös tulevien esimiestemme osaamiseen. Esimiestyöhön tähtäävä koulutusohjelmamme on ainutlaatuinen mahdollisuus napata itselleen vakituinen työpaikka, jos esimerkiksi opiskelupaikka on jäänyt saamatta, vinkkaa Lidl Suomen henkilöstöpäällikkö Sanna Rainio.

Haku koulutusohjelmaan alkoi 25. helmikuuta ja hakuaika päättyy 18. maaliskuuta. Koulutukseen osallistuminen edellyttää hakijalta vähintään toisen asteen koulutusta ja muutaman vuoden työkokemusta. Koulutusohjelma alkaa 13. toukokuuta ja se sisältää myymälätyöskentelyn lisäksi 25 lähiopetuspäivää kauppiaiden kauppaoppilaitos Mercuriassa.

-  Tuleva myymäläesimiehemme saa koko talon tuen. Tarjoammekin jokaiselle koulutusohjelmaan osallistuvalle henkilökohtaisen mentorin, joka toimii tukena koko koulutuksen ajan, Rainio kertoo.

Lidlin oppisopimuskoulutuksista on valmistunut jo yli 500 osaajaa

Lidlillä on pitkä ja menestyksekäs kokemus erilaisten oppisopimuskoulutusten järjestämisestä. Vuodesta 2006 lähtien Lidlin oppisopimustoteutuksista on valmistunut yli 500 henkilöä. Keskimäärin 84 prosenttia oppisopimustoteutuksiin osallistuneista on yhä palveluksessamme.

Lidl panostaa vuosittain yli kaksi miljoonaa euroa henkilöstönsä kouluttamiseen. Lidlissä työskentelevillä on mahdollisuus osallistua jatkuvasti erilaisiin ammattitaitoa syventäviin koulutuksiin tai koulutuksiin, joissa voi valmistua ammattiin.

-  Kun työelämä muuttuu, on elinikäinen oppiminen entistä tärkeämpää. Tämän mahdollisuuden haluamme tarjota myös omille työntekijöille ja siksi panostamme heidän osaamisensa kehittämiseen erilaisilla tavoilla. Osaamisen kehittäminen tukee myös osaajiemme sitouttamista: kun osaaminen karttuu, yleensä myös työtyytyväisyys kasvaa, kun opittua voi hyödyntää omassa työssä, summaa henkilöstöpäällikkö Sanna Rainio.

Lue lisää Lidlin Kasva myymäläesimieheksi -koulutusohjelmasta: https://tyopaikat.lidl.fi/fi/kasva-myymaelaeesimieheksi-1688.htm.

Lisätietoja: Viestintäasiantuntija Linda Pukka, Lidlin viestintä, p. 09 2345 6400, media@lidl.fi

Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Lidlin konseptin ydin on parhaan hinta-laatusuhteen tarjoaminen asiakkaille iloisesti palvellen. Suomessa viime vuosina vauhdikkaasti kasvaneessa organisaatiossa työskentelee 5200 henkilöä. 181 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Järvenpäässä ja Laukaassa sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista, ajankohtaisista tarjouksista ja yrityksestä osoitteessa lidl.fi.