• Lidl Suomi/

Lidl tuo isot myymälässä paistetut leivät valikoimaansa – kotimaiset Murunen-leivät paistopisteelle Leipäviikolla

Lidl lanseeraa uudet Murunen-leipätuotteet valtakunnallisella Leipäviikolla. Murunen-nimeä kantavat kokonaiset leivät leivotaan Suomessa kotimaisesta viljasta. Leivät paistetaan myymälässä ja pussitetaan asiakkaalle valmiiksi. Lidlin monipuolisen paistopisteen tuotevalikoimaa kehitetään jatkuvasti uusilla valikoima- ja erätuotteilla.

Suomalaiset arvostavat laadukasta leipää, ja viime vuosien aikana kaupoissa paistetun leivän kysyntä on kasvanut voimakkaasti. Siksi Lidl haluaa tarjota lisää vaihtoehtoja pakatun leivän rinnalle. Tästä viikosta alkaen leipähyllystä voi poimia ostoskoriin uusia uunituoreita leipiä. Leipäuutuudet ovat laadukkaita premium-leipiä, joiden hinta-laatusuhde sopii jokaisen kukkarolle. Tuotteet myydään paistopisteeltä, missä ne erottaa helposti Murunen-pussista.

– Murunen-leipiin kuuluu viisi erityyppistä leipää joka makuun. Edullisella hinnoittelulla haluamme mahdollistaa herkuttelun myös arkena. Leivät tulevat meille kotimaisilta leipomoilta. Kaikki sisältävät 100-prosenttisesti kotimaista viljaa, kertoo valikoimapäällikkö Vilma Vornanen.

Paistopisteen valikoimaa kehitetään asiakastoiveiden perusteella

Lidlin paistopistevalikoimaan kuuluu tällä hetkellä yli 40 tuotetta. Asiakkaiden erityisiksi suosikeiksi ovat nousseet luomukaurasydän, luomuruispalat, patongit sekä riisipiirakat. Murunen-konsepti on syntynyt asiakkaiden toiveesta saada isoja uunituoreita leipiä myös vakiovalikoimaan.

– Haluamme palvella asiakkaitamme tietysti mahdollisimman hyvin ja tarjota heille sopivan valikoiman erilaisia vaihtoehtoja. Uusien tuotteiden kohdalla tarkastelemme aina kysyntää. Kuuntelemme jatkuvasti asiakkaidemme toiveita ja haluamme vastata niihin. Suunnittelemme paistopisteen vakiovalikoimaa ja uusia erä- ja sesonkituotteita niin, että voimme tarjota asiakkaillemme parhaat tuotteet meiltä Suomesta sekä maailmalta, kertoo valikoimapäällikkö Vornanen.

Uudet Murunen-paistopisteleivät ovat: kauramaalaisleipä, hapanjuurileipä, siemenkierreleipä sekä oliivi-juustoleipä. Kauramaalaisleipä on pehmeä ja lempeänmakuinen. Levain-hapanjuurileivässä on nimensä mukaisesti mukavasti happamuutta. Siemenkierre sisältää runsaasti auringonkukan-, kurpitsan-, pellavan-, hampun-, hirssin- ja seesaminsiemeniä. Reilusti vihreää oliivia sisältävä oliivi-juustoleipä kruunaa herkutteluhetken ja maistuu sellaisenaankin. Lisäksi jo valikoimassa oleva hedelmäinen herkkumyslileipä myydään jatkossa Murunen-pussissa.

Tällä viikolla 7.–13. syyskuuta vietetään valtakunnallista Leipäviikkoa. Leipäviikko on Leipätiedotuksen teemaviikko.

Lisätietoja: viestintäasiantuntija Sanna Mämmi, Lidlin viestintä, p. 09 2345 6400, media@lidl.fi