Lidl työllistää kymmenen nuorta hyväntekeväisyystyöhön – haku käynnissä

Kesällä Lidl työllistää kymmenen Tutustu työelämään ja tienaa -harjoittelijaa kampanjoimaan pullonpalautusauloissa pääkaupunkiseudulla, Turussa ja Lahdessa. Palkattavat 15–17- vuotiaat nuoret kertovat asiakkaille mahdollisuudesta osallistua pullonpalautusarpajaisiin ja samalla tukea Pelastakaa Lapset ry:n Eväitä Elämälle -ohjelmaa.

Pääkaupunkiseudun, Turun ja Lahden Lidleissä työskentelevät harjoittelijat neuvovat asiakkaita ja kertovat näille Eväitä Elämälle -ohjelmasta ja mahdollisuudesta ohjata pantit palautusarpajaisiin. Näin nuoret saavat työkokemusta ja samalla auttavat hankalassa elämäntilanteessa olevia omanikäisiään.

On hienoa, että voimme tarjota vielä kymmenelle nuorelle kesätyötä. Erityisen arvokasta on se, että näin nuoret voivat auttaa nuoria, Lidlin vastuullisuusasiantuntija Maija Järvinen iloitsee.

Nuoret saavat kahden viikon harjoittelusta Tutustu työelämään ja tienaa -ohjelman mukaisen palkan ja työtodistuksen. Lisäksi nuoret pääsevät auttamaan itsensä ikäisiä nuoria sekä oppivat promootiotyöstä ja järjestötoiminnasta.

Olemme kiitollisia, että Lidl asiakkaineen tukee Eväitä Elämälle -ohjelmaamme. Upeaa, että nuoret saavat kesätyöpaikan ja ovat samalla mukana auttamassa muita nuoria, sanoo Pelastakaa Lapset ry:n pääsihteeri Hanna Markkula-Kivisilta.

Miten hakea?

Hankkeeseen palkattavien Tutustu työelämään ja tienaa -kesätyöntekijöiden rekrytoinnista vastaa tapahtumatoimisto MKTG Finland Oy. Tarkemmat tiedot työpaikkailmoituksessa http://www.mktg.fi/jobs.

Palautusarpajaiset ja Eväitä Elämälle lyhyesti

• Lidlin myymälöiden pullonpalautusautomaateilla voi osallistua pullonpalautusarpaisiin ja samalla tukea työtä syrjäytymisvaarassa olevien lasten ja nuorten hyväksi.
  • Palautusautomaatilla voi valita, ottaako pullopantit tavalliseen tapaan rahana vai ohjaako panttiarvon palautusarpajaisiin.
  • Palautusarpajaisten pääpalkintona on 100 000 euron lahjakortti. Lisäksi arvonnassa on jaossa 129 000 pikavoittoa.
  • Automaatilla saa heti tiedon arvonnan tuloksesta.
  • Palautusarpajaisiin osallistumalla tukee Pelastakaa Lapset ry:n Eväitä Elämälle -ohjelmaa, joka edistää syrjäytymisvaarassa olevien nuorten koulunkäyntiä ja harrastamista.
  • Eväitä Elämälle -ohjelmalla tuettiin viime vuonna (2015) 1302 lapsen ja nuoren koulunkäyntiä ja harrastamista.

Lisätietoja

Lidl Suomi, viestintäpäällikkö Pilvi-Sisko Riikonen, media@lidl.fi, (09) 23456 400.

Nuorten rekrytointiin liittyviin kysymyksiin vastaa:

MKTG Finland Oy, Taina Oksanen, taina.oksanen@mktg.com, p. 0400 481133

MKTG Finland Oy, Annika Green, annika.green@mktg.com, p. 044 5727891