• Lidl Suomi/

Lidl venyttää aukioloaikoja Tampereella – asiakkaita riittää kesäiltojen viimeisille minuuteille

Lidl jatkaa Tampereen Jankan ja Lielahden myymälöidensä ilta-aukioloaikaa tunnilla. Aiemmin yhdeksältä suljetut myymälät pitävät nyt ovensa auki kymmeneen asti. Asiakaskäyttäytyminen muuttuu varsinkin kaupungeissa ja erityisesti kesällä laajemmille ilta-aukioloajoille on kysyntää.

Lidl on laajentanut illan aukioloaikoja kahdessa myymälässään Tampereella. Toukokuun 13. päivästä lähtien Jankan ja Lielahden myymälät ovat palvelleet joka päivä klo 22 saakka. Aiemmin kyseiset kaupat ovat sulkeneet ovensa tuntia aiemmin eli iltayhdeksältä.

-  Kesäisin suomalaiset nauttivat valoisista illoista, palaavat mökkireissulta kotiin illan tunteina ja käyvät myös ostoksilla iltaisin. Näemme, että laajemmat ilta-aukioloajat näin kesäaikaan ovat hyvää asiakaspalvelua ja luonnollisesti haluamme pitää myymälämme auki silloin kun asiakkaat haluavat siellä asioida, myyntipäällikkö Mikko Laanniemi kertoo.

Hervanta-Duon myymälä avaa sunnuntaisi normaalia aiempaa klo 10 ja Ratinan kauppakeskuksen myymälä sulkee sunnuntaisin jo klo 20.

Kaupan aukiolot muuttuvat kun asiakkaiden rytmi muuttuu

Kaupan aukioloajat vapautuivat tammikuussa 2016, jolloin myös Lidl alkoi testata erilaisia aukioloaikoja. Ostokäyttäytyminen on muuttunut reilussa kolmessa vuodessa eniten kaupungeissa, joissa myöhäisillä ilta-ostoksilla poiketaan töiden ja harrastusten jälkeen.

Suurin muutos asiakaskäyttäytymisessä on nähty lauantai-illoissa ja sunnuntaissa. Asiakkaat käyvät ostoksilla lauantai-iltaisin iltayhdeksään tai kymmeneen saakka ja sunnuntaistakin on muodostunut jo normaali kauppapäivä.

Tampereen Lidlien aukioloajat kesällä:

Tampere-Janka ma-la klo 8-22, su 10-22
Tampere-Lielahti ma-la klo 8-22, su 10-22
Tampere-Hervanta-Duo ma-la klo 8-21, su 10-21
Tampere-Ratina ma-la klo 8-21, su 11-20
Tampere-Hallituskatu ma-la klo 7-21, su 11-21
Tampere-Finlayson ma-la klo 8-21, su 11-21
Tampere-Rautatienkatu ma-la klo 7-21, su 11-21

Lisätietoja: Katja Kuikka, Lidlin viestintä, p. 09 2345 6400, media@lidl.fi.

Avainsanat: