• Lidl Suomi/

Lidl yllättää: Kotihoidon piirissä oleville vanhuksille lahjoitettiin 600 kukkakimppua Jyväskylässä

Lidl on aloittanut Operaatio yllätyksen, jonka kautta ilahdutetaan ihmisiä eri puolella Suomea. Keskiviikkona Lidl lahjoitti satoja kukkakimppuja Jyväskylän kotihoidon asiakkaille pääsiäispiristykseksi.

Pääsiäinen on perinteisesti ollut aikaa, jolloin perheet ja läheiset kokoontuvat yhteen. Koska tänä vuonna ihmisten liikkumista on koronavirustilanteen vuoksi rajoitettu, moni joutuu viettämään pääsiäistä yksin. Erityisesti tämä koskee yksin kotonaan asuvia vanhuksia.

− Juhlapyhinä voi olla kurjaa olla yksin kotona, johtui se tämänhetkisestä poikkeustilanteesta tai mistä vaan. Onneksi meillä on mahdollisuus hieman piristää ihmisiä, sanoo Lidlin aluejohtaja Marcin Malewicz.

Lidl lahjoitti keskiviikkona Jyväskylän kaupungin kotihoidon piirissä oleville ikäihmisille 600 tulppaanikimppua. Kukat toimitettiin Laukaan jakelukeskuksesta Jyväskylän myymälöihin, joista kaupungin työntekijät hakivat kukat.

− Jakelukeskuksemme hallinnon ja myynnin työntekijät askartelivat lisäksi jokaisen kukkakimpun mukaan pienen kortin, jossa toivotetaan hyvää pääsiäistä, Malewicz sanoo.

Jyväskylän kaupungin kotihoidon työntekijät toimittivat kukat turvallisesti vanhuksille kotikäyntien yhteydessä.

− Kotihoidon piirissä olevat vanhukset voivat olla hyvinkin yksinäisiä, kun läheiset ja ystävät eivät pääse vierailemaan. On hienoa, että juuri heitä muistetaan ja piristetään kukkakimpuilla, sanoo kaupungin ikääntyneiden palvelujen palvelujohtaja Maarit Raappana.

”Operaatio yllätys” ilahduttaa poikkeusolojen keskellä

Kukkalahjoitus on osa Lidlin Operaatio yllätys -hanketta, jossa ihmisiä ilahdutetaan eri tavoin eri puolella Suomea. Ideoita yllätyksiä varten kerättiin Lidlin somekanavissa.

Lidl on jo aiemmin muun muassa lahjoittanut tulppaaneja helsinkiläisten palvelutalojen asukkaille. Tällä viikolla Lidl lahjoitti myös Pelastakaa Lapset -yhdistyksen lastenkoteihin pääsiäisyllätyksen. Paketit täynnä pääsiäisherkkuja lähetettiin lastenkoteihin Jyväskylään, Vääksyyn, Turkuun, Kauniaisiin ja Vantaalle.

Kaikista toteutetuista yllätyksistä kerrotaan viikoittain Lidlin sometileillä Facebookissa, Twitterissä ja LinkedInissä.

Lisätietoja: Jenni Hakkarainen, Lidlin viestintä, p. 09 2345 6400, media@lidl.fi

Avainsanat: