Lidlille pääpalkinto ja kaksi kultaa Voitto 2018 -mainoselokuvakilpailussa

Lidl Suomi tyhjensi palkintopöydän Voitto-gaalassa, jossa palkittiin vuoden 2018 parhaita mainoselokuvia. Pääpalkinnon lisäksi kotiin viemisinä oli kaksi kultaa sekä hopea.

Grand Prix’n sai Lidlin joulumainos ”Selli”. Tuomariston mukaan Selli oli kokonaisuutena kansainvälisen tason tarinankerrontaa. Mainoselokuvan on suunnitellut mainostoimisto Folk Finland ja ohjannut Misko Iho, joka on ohjannut mainoksia muun muassa Disneylle.

Pääpalkinnon lisäksi Lidlin palkintokaappiin kertyi monimedia- ja online -sarjan voitot sekä yleisen sarjan hopea Lidl Stingy feat. Mandy – Kesä on kreisi -mainoksella. Myös sen takana oli mainostoimisto Folk Finland.

–  Meidät tunnetaan mainoksistamme ja olemme huomanneet, että joulu- ja kesämainoksiamme suorastaan odotetaan. Nämä tunnustukset myös alan ammattilaisilta ovat meille todella arvokkaita, markkinointipäällikkö Laura Siltanen hehkuttaa.

Alkuvuosi on ollut Lidlin mainoksille yhtä juhlaa

Voitto-mainoselokuvakilpailu oli jatkoa Lidlin alkuvuoden menestykselle. Helmikuun alussa järjestetyssä markkinoinnin tuloksellisuutta mittaavassa Effie-gaalassa Lidl sai kultaisen Effien Kortti kuin kortti -kampanjastaan ja pronssisen Effien kesäkampanjastaan Elä kuin viimeistä kesäpäivää. Effie on maailman laajin ja arvostetuin markkinointiviestinnän tehokkuutta mittaava kilpailu.

Lidlin mainokset ovat päässeet loppusuoralle myös Vuoden Huipuissa, Grand One -digitaalisen mainonnan kilpailussa sekä Kaiku-radiomainosgaalassa. Kilpailujen finaalivaiheet ovat kevään aikana.

Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Lidlin konseptin ydin on parhaan hinta-laatusuhteen tarjoaminen asiakkaille iloisesti palvellen. Suomessa viime vuosina vauhdikkaasti kasvaneessa organisaatiossa työskentelee 5200 henkilöä. 181 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Järvenpäässä ja Laukaassa sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista, ajankohtaisista tarjouksista ja yrityksestä osoitteessa lidl.fi.