Lidlin kaikkien aikojen grillijuhannus vie makumatkalle Koreaan ja Etelä-Amerikkaan

Vuoden 2020 juhannus vietetään grilliherkkujen äärellä. Tapahtumien puuttuessa ihmiset kokoontuvat mökeille nauttimaan Suomen suvesta, grillaavat omalla takapihalla tai piknikillä. Grilliherkkuja valmistellessa nautitaan pirteää juomaa. Lopullinen hellefiilis luodaan tänä vuonna mustalla jäätelötötteröllä.

Tämän vuoden juhannus tulee jäämään historian kirjoihin, kun kesän suurta juhlaa vietetään ystävien ja läheisten kanssa. Yhdessä kokkaaminen ja grilliherkuista nauttiminen tulee olemaan kesän kohokohtia.

Kesän grilliherkutteilijoille on tarjolla tuulahdus Etelä-Amerikan mausteista makua raakamakkarana. Sen sijaan suomalaista kesähenkeä tuo hennosti männyn makuinen saunamakkara, jonka voi heittää grilliin tai vaikkapa saunan kiukaalle kypsymään.

Grillissä kypsennetään herkkusuille possun kasslerpihviä amerikkalaisittain pehmeällä colalla. Kalkkunan minilankussa maistuu Meksiko ja tuhti kanapakkaus vie isomman porukan makumatkalle Koreaan.

Makkaran kaveriksi puristetaan tänä kesänä kahden purkin sijaan vain yhdestä. Majoneesin ja ketsupin yhdistelmä Mayochup tekee elämän helpoksi. Kesän helpoin tuote on yksinoikeudella myynnissä vain Lidlissä. Tuotetta viedään myös yhdeksään muuhun Euroopan maahan Lidlin hyllyihin.

Myös suomalaisten tunnetusti korkeaan jäätelönhimoon on tarjolla uutuuksia. Koska musta on ruoassa tällä hetkellä kuuminta hottia, sitä löytyy myös jäätelöstä. Lisäksi popcorn tuo suolaisen ja makean liittoon uutta inspiraatiota.

Tutustu Lidlin kesän 2020 uutuuksiin:

Kania Mayochup

Nyt ei tarvitse enää puristella kahdesta purkista. Mayochupissa yhdistyvät street foodin ykkösmaut, majoneesi ja ketsuppi! Mayochup sopii loistavasti makkaran tai ranskalaisten kaverina tai burgereita maustamaan. Toimii kastikkeena tai dippinä. Myynnissä vain Lidlissä. Valmistettu Suomessa.

1,99€ / 340g

Karlens Gin & Tonic Cucumber -cocktail

Jo tutuksi tullut tuote on varmasti yksi tämän kesän raikas suosikki. Klassikkodrinkki gin & tonic, johon lisäpirteyttä tuo kurkku, antaa varmasti viilennystä kuumaan kesäpäivään. Valmistettu Suomessa.

2,39€ / 0,33l / alk. 5,0 til%

Karlens Rosesiideri

Kerrankin jotain erityistä hempeille sieluille. Ihanasti helmeilevä siideri on tämän kesän siideri. Jano sammuu saunan jälkeen, kun viileään siideriin lisää pari jääpalaa. Myynnissä juhannuksen jälkeen.

1,69€ / 0,33l / alk. 4,5 til%

Grillimaisteri Saunamakkara

Ohut mäntyinen maku saunamakkarassa tuo aidon suomalaisen kesän myös makuhermoihin. Grillimaisterin saunamakkara on perinteinen suomalainen grillimakkara, joka maistuu hienostuneesti männyltä. Tuote on laktoositon ja gluteeniton, lihapitoisuus 84 %. Valmistettu Suomessa, lihan alkuperämaa Saksa.

2,99€ / 300g

Grillimaisteri Churrasco-raakamakkara

Eteläamerikkalaiset makkarat ovat suuressa suosiossa ympäri maailmaa. Mausteisessa uutuusmakkarassa voi maistaa mm. hunajan ja savusuolan. Tuote on laktoositon ja gluteeniton, lihapitoisuus 85 %. Valmistettu Suomessa, lihan alkuperämaa Suomi/Saksa.

2,99€ / 250g

Grillimaisteri possun kasslerpihvi – Cherry Cola

Murea kotimainen uutuus on takuuvarmasti tämän kesän suosikki. Cherry Cola pehmentää lihan makua ja antaa sille syvyyttä. Tuote on valmistettu Suomessa. Lihan alkuperämaa Suomi.

4,99€ / 600g

Kanan grilliboksi – Korean BBQ

Tuhdimpi paketti kanaa isolle joukolle. Sekä kotimaista kanan ohutta filee- ja paistileikettä trendikkäällä Korean BBQ-marinadilla. Paistileike jalopeno-marinadilla. Lihan alkuperämaa Suomi.

9,99€ / 1 kg

Kalkkunan minilankku – Pico de Gallo

Eksotiikkaa kulinaristin lautaselle. Tämän kesän Meksikon makuinen kalkkunan minilankku on pirteää vaihtelua kesägrilliin. Kuumat sävelet hivelevät suunpieliä. Lihan alkuperämaa Suomi.

13,99€ / 600g

Gelatelli Popcorn-jäätelötikku

Popcornilla suu makeaksi! Rapean suklaakuoren alta paljastuu suolaisen makea popcornin maku, joka kutkuttelee kulinaristien makuhermoja. Ihana suolaisen ja makean liitto vie varmasti kielen mennessään! Valmistusmaa Belgia/Ranska.

3,29€ / 6x120ml

Gelatelli Super Premium -jäätelötuutti, Black Cone

Näyttävässä uutuusjäätelössä on musta vohveli, kastikkeita ja runsaasti strösseleitä. Vaniljan lisäksi marjaisina makuina mansikka ja vadelma. Valmistusmaa Slovenia.

2,29€ / 4x135 ml

HEVI-osaston herkut grilliin

Hedelmien grillaus on nouseva trendi – jopa neljännes suomalaisista aikoo kokeilla sitä. Nektariini, persikka ja aprikoosi ovat kesäkuun satokauden parhaimmistoa. Etenkin kiinteä nektariini sopii grillattavaksi, kuten myös lähes vastaava persikkakin. Näitä pienikokoisemmat aprikoosit sopivat myös jälkiruoaksi.

Lisätietoja: viestintäasiantuntija Sanna Mämmi, Lidlin viestintä, p. 09 2345 6400, media@lidl.fi

Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Lidlin konseptin ydin on parhaan hinta-laatusuhteen tarjoaminen asiakkaille iloisesti palvellen. Suomessa viime vuosina vauhdikkaasti kasvaneessa organisaatiossa työskentelee noin 5500 henkilöä. 188 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Järvenpäässä ja Laukaassa sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista, ajankohtaisista tarjouksista osoitteessa lidl.fi. Lisätietoja yrityksestä osoitteessa corporate.lidl.fi.