• Lidl Suomi/

Lidlin Kesälaif -musavideolla tanssii 120 suomalaista – videon tunnelma yhteishengestä vetää sanattomaksi

Lidlin tämän kevään kesäbiisi Kesälaif henkii Kikan Mä haluun viihdyttää kappaletta. Poikkeusoloissa päätettiin tehdä poikkeuspäätös ja musavideon tekoon kutsuttiin koko Suomi. Hakijoita videolle oli yhteensä lähes 2000, joista mukaan valittiin 120 henkilöä. Videon TV-ensiesitys nähdään Nelosen kanavilla 29.4. klo 20 jälkeen.

Lidl päätti tänä vuonna piristää etääntyneitä suomalaisia ja luoda yhteishenkeä kutsumalla kaikki mukaan musavideon tekoon. Kesälaif -kappale julkaistiin siksi jo hyvissä ajoin etukäteen ja mukana tanssiin haastamassa olivat myös eri radiokanavat. Mukaan lopulliseen versioon päässeille ilmoitettiin aiheesta erikseen ja uutinen otettiin kodeissa ilolla vastaan. Myös vanhemmat olivat iloisia alaikäisten lastensa puolesta.

- Tämä musiikkivideo jää elämään meille muistoihin pitkäksi aikaa. Videosta muistetaan toki tämä koronakevät, mutta uskon että ennen kaikkea se, kuinka tärkeää juuri tällaisena hetkenä on puhaltaa yhteen hiileen. Musavideo tuo kyyneleet silmiin, naurusta ja ilosta, mutta se herkistää myös ymmärtämään minkälaisessa tilanteessa monessa kodissa eletään. Siksi oli mahtava, että niin moni heittäytyi mukaan videon tekoon. Toivotaan, että tämä toisi kaikkiin koteihin iloa ja kesämieltä, sanoo Christian Saukkola, Lidlin Creative Manager.

Kesäbiisiä odotetaan yhä innokkaammin

Tänä vuonna kesäbiisiksi haluttiin valita jotain, millä saadaan koko kansa vauvasta vaariin innostumaan ja tunnistamaan biisi. Kesälaif -biisissä henkii hetkittäin suomalaisille tutun, edesmenneen Kikan kappale Mä haluun viihdyttää. Sanoitus on usean eri tahon ponnistus, mukana oli mainostoimistoväen lisäksi Teemu Niukkanen sekä Antti Tuiskun taustajoukoista tutuksi tullut Jurek Reunamäki. Jurek on myös sovittanut kappaleen. Koreografian tanssiin teki Talent -ohjelmasta tuttu Leevi Lehtonen.

Lidlin keväistä kesäbiisitempausta odotetaan joka vuosi yhä innokkaammin. Vuoden 2019 kesäbiisi oli Lidl Stingyn Suomen kesä, jota on ladattu Youtubessa lähes 4 miljoonaa kertaa ja Spotifyssa se on saanut 625 000 kuuntelua. Vertailun vuoksi vuoden 2018 Kesä on kreisii -kappaletta on ladattu Spotifyssa yli miljoona kertaa ja sitä on katsottu Youtubessa 2 300 000 kertaa.

• Kesäbiisi on kyllä sellainen tempaus, mitä on ollut mahtava tehdä. Ihmiset ovat joka vuosi yhä innokkaampia tästä. Haluamme aina ilahduttaa ja yllättää. Uskon, että ensi vuoden kesäksi on taas luvassa jotain vähintään yhtä upeaa, kertoo Saukkola.

Lidlin kesäbiisitempaus toteutetaan yhdessä mainostoimisto Folk Finlandin ja tuotantoyhtiö Directors Guildin kanssa.

Lisätietoja ja kuvia: viestintäasiantuntija Sanna Mämmi, Lidlin viestintä, p. 09 2345 6400, media@lidl.fi