• Lidl Suomi/

Lidlin uutuustuotteet muuttivat ympäristöystävällisempään pakkaukseen – myynti on ylittänyt odotukset

Lidlin uuden Next Level -tuoteperheen vegeburgerit ja vegejauhis myydään jatkossa ilmasto- ja ympäristöystävällisessä kartonkirasiassa. Next Level -tuotteiden myynti on ollut ensimmäisinä viikkoina ilahduttavan vilkasta.

Next Level -vegeburgerin ja -vegejauhiksen pakkaus muuttui helmikuun ensimmäisellä viikolla. Muovirasioiden tilalle tulivat kartonkiset rasiat.

– Next Level -pakkausten muovi vähenee 70 prosentilla ja hiilijalanjälki laskee hieman. Hienoa on sekin, että pakkaukset on suunniteltu tehokkaiksi: niissä ei ole turhaa ilmaa eli ne vievät kuljetuksessa, kaupan hyllyssä ja ostajansa jääkaapissa vähemmän tilaa, Lidl Suomen pakkaus- ja brändipäällikkö Riikka Pöllänen kertoo.

Ohut muovikalvo on pakkauksessa edelleen tarpeen, jotta sisältö pysyy tuoreena eikä turhaa hävikkiä synny. Muovikalvo irtoaa kartongista kätevästi, joten kartonki ja muovi on helppo kierrättää erikseen kartonkina ja muovina.

Kartonkipakkauksissa käytetty kartonki on FSC-sertifioitua eli siinä käytetty puuraaka-aine on peräisin kestävästi hoidetuista metsistä.

Next Level on jo löytänyt tiensä ostoskoreihin

Tammikuussa myyntiin tullut Next Level -tuoteperhe on saanut Suomessa erittäin positiivisen vastaanoton.

– Kyllähän me osasimme ennustaa, että Next Level kiinnostaa asiakkaitamme. Ensimmäisten viikkojen myynti on kuitenkin ylittänyt odotuksemme, Lidl Suomen valikoimapäällikkö Antti Wainikainen kertoo.

Next Level -vegeburgerpihviä on ensimmäisten kahden viikon aikana myyty tuplasti enemmän kuin naudanlihasta valmistettua hampurilaispihviä.

Vegeburgerpihvin lisäksi Next Level -tuoteperheeseen kuuluu vegejauhis ja valmiit hampurilaiset. Myös ne on otettu vastaan hyvin.

– Next Level on vasta tulossa suomalaisten tietoisuuteen. Uskon, että kun yhä useampi kuulee Next Level -tuotteista ja pääsee itse toteamaan miltä ne maistuvat, suosio kasvaa vielä voimakkaasti, Wainikainen sanoo.

Mikä on Next Level?

• Next Level on Lidlin oma merkki ja vegaaninen tuoteperhe kaikille, jotka haluavat lisätä kasviksia tai vähentää lihaa ruokavaliossaan.
  • Kaikkien Suomen Lidlien vakituisessa valikoimassa on kolme Next Level -tuotetta: vegeburgerpihvi, vegejauhis ja valmishampurilaiset.
  • Next Level -tuotteet muistuttavat maultaan ja ulkonäöltään lihaa, mutta ne on valmistettu vegaanisista, kasviperäisistä ainesosista.
  • Next Level -tuotteiden raaka-aineena on käytetty herkkusientä sekä herne-, vehnä- ja soijaproteiinia. Kaikki pääraaka-aineet ovat peräisin Euroopasta.
  • Next Level -vegeburgereiden ja -vegejauhiksen hiilijalanjälki on naudanlihaan verrattuna noin 10 prosenttia. Tuotteiden hiilijalanjälki on hyvitetty.

Lisätietoja: tiedottaja Anna Rissanen, Lidlin viestintä, p. 09 2345 6400, media@lidl.fi

Avainsanat: