Lidlin verkkokauppapilotti Suomessa päättyy

Lidl sulkee sportyfeel.fi-verkkokauppansa touko-kesäkuun vaihteessa. Puolitoistavuotisella pilotilla haluttiin selvittää Lidlin suomalaisten asiakkaiden ostotottumuksia ja kerätä kokemuksia kotimaisesta verkkokaupasta. Tuloksia hyödynnetään tulevaisuuden verkkokauppamallien suunnittelussa.

Lidl avasi loppuvuonna 2018 kotimaisen verkkokaupan, jossa myytiin aluksi kaupan omalla Sportyfeel-merkillä urheilijoille ja kuntoilijoille suunnattuja tuotteita kuten lisäravinteita, superfoodia, pähkinöitä ja vitamiineja. Sittemmin verkkokaupassa on testattu erilaisia tuotteita, palveluita ja kampanjoita. Verkkokaupan valikoima on laajentunut testin aikana erityisesti käyttötavaroiden osalta, kun verkossa on myyty viikoittain vaihtuvia urheilu- ja vapaa-ajantuotteita, kodin elektroniikkaa, lastentarvikkeita, työkaluja sekä keittiötarvikkeita.

Pilotti päättyy suunnitellusti touko-kesäkuun vaihteessa.

- Pilotilla halusimme selvittää kotimaisten asiakkaidemme käyttäytymistä verkossa. Olemme saaneet arvokasta tietoa verkkokaupan koko toimitusketjusta ja vaatimuksista. Nyt pohdimme, minkälaiset sähköisen kaupan mallit tukevat liiketoimintaamme parhaiten tulevaisuudessa, Lidlin kaupallinen johtaja Mikko Forsström summaa.

Lidlillä on Euroopassa useita erilaisia verkkokauppoja, joissa myydään mm. käyttötavaroita, viinejä ja matkoja. Erilaisia pilotteja on niin ikään maailmalla useita. Suomessa konkreettisia suunnitelmia kattavasta ruoan tai käyttötavaroiden verkkokaupasta ei toistaiseksi ole tehty.

- Haluamme palvella asiakkaitamme parhaalla mahdollisella tavalla niin kivijalassa kuin verkossakin. Sellaista vaihtoehtoa meillä ei ole, että lähtisimme keskeneräisellä tai toimimattomalla verkkokaupalla testaamaan asiakkaiden hermoja, Forsström jatkaa.

Sportyfeel.fi-verkkokaupassa on käynnissä loppuunmyynti. Kaikki verkkokaupan tuotteet myydään alennettuun hintaan ja verkkokauppa suljetaan touko-kesäkuun vaihteessa.

Lisätietoja: Lidlin viestintä, p. 09 2345 6400, media@lidl.fi

Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Lidlin konseptin ydin on parhaan hinta-laatusuhteen tarjoaminen asiakkaille iloisesti palvellen. Suomessa viime vuosina vauhdikkaasti kasvaneessa organisaatiossa työskentelee noin 5500 henkilöä. 187 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Järvenpäässä ja Laukaassa sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista, ajankohtaisista tarjouksista osoitteessa lidl.fi. Lisätietoja yrityksestä osoitteessa corporate.lidl.fi.

Avainsanat: