Liedon Lidl-myymälä uudistetaan – kiinni kuukauden ajan

Lidlin myymälä Liedossa on kiinni 13.8.–12.9. remonttitöiden vuoksi. Myymälä remontoidaan kauttaaltaan ja siinä tehdään samat asiointia helpottavat muutokset kuin kymmenissä muissakin Lidleissä kautta Suomen.

Jo vuodesta 2005 asiakkaita palvellut Liedon myymälä remontoidaan kuukaudessa uuden Lidl-ilmeen mukaiseksi. Remontti on osa Suomen Lidl-myymälöissä vuonna 2017 alkanutta uudistusprojektia, jossa myymälöiden kalusteet, värimaailma sekä tuotejärjestys uudistetaan.

– Tutkimme asiakkaidemme kaupassa käyntiä, esimerkiksi missä järjestyksessä myymälää tyypillisesti kierretään ja mitkä ovat suosituimpia hyllyjä. Yhdistimme tämän datan asiakkaiden toiveisiin. Näin saimme suunniteltua järjestyksen, joka palvelee parhaalla mahdollisella tavalla asiakasta, mutta myös parantaa osaavan henkilöstömme työergonomiaa ja tehokkuutta, kertoo Lidl Suomen operatiivinen johtaja Nicholas Pennanen.

Uudistettu ja energiatehokkaampi myymälä

Yleensä Lidl-myymälöiden uudistustyö toteutetaan kahdessa päivässä, mutta Liedon Lidlissä tehdään kattavampi remontti. Osa talotekniikasta ja kylmälaitteet uusitaan vastaamaan tämän päivän standardeja, jolloin energiatehokkuus ja ympäristöystävällisyys paranevat.

Tänä vuonna uudistettavissa Lidl-myymälöissä vaihdetaan kaikki valaisimet LED-valaisimiin, jotka kuluttavat sähköä vain noin 38 % vanhoihin valaisimiin verrattuna. Tämän ansiosta jokaisessa uudistettavassa myymälässä säästyy energiaa huikeat 37 450 kilowattituntia vuodessa. Määrä vastaa kahden sähkölämmitteisen, 120 neliömetrin omakotitalon energiantarvetta.

– Pahoittelemme asiakkaillemme, ettemme voi palvella normaalisti uudistusremontin aikaan. Olemme kuitenkin nähneet, että niin asiakkaiden kuin työntekijöidemme arki muuttuu uudistusten myötä paljon sujuvammaksi. Siksi olemme tulevasta innoissamme, summaa myyntipäällikkö Satu Heikkilä.

Auki normaalisti sunnuntaihin asti

Liedon Lidlin viimeinen aukiolopäivä ennen remonttia on sunnuntai 12.8., jolloin myymälä on auki normaalisti kello 11-19. Remontin aikana lähin Lidl-myymälä palvelee Turun Itäharjussa (Kalevantie 19-23). Liedon myymälän työntekijät viettävät remontin aikana ansaittuja kesälomia sekä työskentelevät muissa seudun Lidl-myymälöissä.

Toivotamme median edustajat tervetulleiksi tutustumaan Liedon myymälään uudistuksen jälkeen! Vierailuajankohdasta ja haastatteluista sopiminen onnistuu soittamalla Lidlin viestintään numeroon 09 2345 6400 tai lähettämällä sähköpostia osoitteeseen media@lidl.fi.

Lidlin myymälöiden uudistus:

• Lidl Lieto (Simpukkatie 4) on kiinni remontin vuoksi 13.8.–12.9.
  • Uudistuksessa myymälöihin tulee valko-harmaa värimaailma, järjestys muuttuu, opasteita parannetaan ja vastuullisuusteemat tuodaan paremmin näkyville.
  • Tilankäytön parantuessa myymälöihin voidaan jatkossa tuoda tarjolle laajempi tuotevalikoima.
  • Vuoden 2018 aikana uudistetaan 40 myymälää ympäri Suomen.

Lisätietoja:
Kesäreportteri Lotta Kivekäs, Lidl Suomi Ky, p. (09) 2345 6400, media@lidl.fi.

Avainsanat: