• Lidl Suomi/

Meerit, Mirva ja muut lidliläiset keräsivät huikean lisäsumman Hyvä Joulumieli -keräykseen – Lidliltä 30 000 euroa vähävaraisille lapsiperheille

Lidl lahjoitti Hyvä Joulumieli -keräykseen 30 000 euroa. Summalla katetaan vähävaraisille lapsiperheille lahjakortteja, joilla perheet voivat ostaa esimerkiksi jouluruuat. Yhden lahjakortin arvo on 70 euroa ja keräystä organisoi Suomen Punainen Risti ja Mannerheimin Lastensuojeluliitto. Tänä vuonna lidliläisillä oli mahdollisuus kasvattaa yhtiön lahjoituspottia omilla hyvinvointiteoillaan.

–       Monesti yrityksen tekemä hyväntekeväisyys ei juurikaan kosketa henkilökuntaa, koska he eivät pääse vaikuttamaan lahjoituksiin. Meidän kampanjassa asetelma oli toisin ja jokainen sai olla omalla panoksellaan mukana tekemässä hyvää, Tampereen Lielahden Lidlin myyjä Meerit Heimlander sanoo.

Samoilla linjoilla on Salo-Halikon Lidlin myyjä Mirva Muranen.

–       Kampanja on innostanut liikkumaan, kun liikkuminen auttaa jotain muuta keräyksen muodossa, hän sanoo.

Lidl osallistui tänäkin vuonna perinteiseen Hyvä Joulumieli -keräykseen, jolla kerätään varoja kotimaan vähävaraisille lapsiperheille.

Lidl lahjoitti keräykseen yhtiönä 20 000 euroa, jonka lisäksi lidliläiset eripuolilla Suomea kartuttivat pottia vieläkin suuremmaksi pienillä tai suuremmillakin arjen hyvinvointiteoilla. Lidl on nimittäin maksanut jokaisesta henkilökunnan kirjaamasta hyvinvointiteosta lisäsumman lahjoitukseen. Innokkaita osallistujia oli niin paljon, että Lidlin lahjoittama summa nousi 30 000 euroon.

Aikaa läheisille ja ajoissa nukkumaan – jokaisesta teosta kilahti euroja pottiin

–       Tästä omalla toiminnalla vaikuttamisesta on pidetty todella paljon. Siinä yhdistyy kaksi tärkeää asiaa: autetaan muita, mutta muistetaan pitää huolta myös itsestään, henkilöstöjohtaja Maria Hekkala sanoo.

Hyvinvointitekoja kirjattiin mobiilisovelluksen avulla ja suosituimmat hyvinvointiteot olivat ajan antaminen läheisille, veden juonnin lisääminen, ajoissa nukkumaan meneminen ja halaaminen. Raikuvat naurut olivat tuoneet hyvinvointia lidliläisille 52 kertaa.

Hope-yhdistyksen lahjakuuset Lidlin Janakkalan ja Laukaan jakelukeskuksissa sekä Lidlin pääkonttorilla Espoossa

Lidliläisten omasta aloitteesta jakelukeskuksiin ja pääkonttorille on koristeltu myös Hope-yhdistyksen toivekuuset.

Laukaan jakelukeskuksessa kerättiin jo viime jouluna lahjoja vaikeassa elämäntilanteessa olevien perheiden lapsille. Nyt Hope-yhdistyksen toivekuuset löytyvät myös toisesta jakelukeskuksesta ja pääkonttorilta. Kuuseen on kiinnitetty Hope-yhdistyksen asiakkaana olevien perheiden lasten joululahjatoiveita, joita lidliläiset pääsevät täyttämään.

Lisätietoja: viestintäasiantuntija Linda Pukka, (09) 23456400, media@lidl.fi

Avainsanat:

Lainaukset

Monesti yrityksen tekemä hyväntekeväisyys ei juurikaan kosketa henkilökuntaa, koska he eivät pääse vaikuttamaan lahjoituksiin. Meidän kampanjassa asetelma oli toisin ja jokainen sai olla omalla panoksellaan mukana tekemässä hyvää.
Tampereen Lielahden Lidlin myyjä Meerit Heimlander