Mikkelin toinen Lidl-myymälä avattiin vilkkaissa tunnelmissa

Lidlin toinen myymälä Mikkelissä avattiin torstaina Karikossa. Myymälälle remontoitiin pikavauhtia avarat ja tyylikkäät tilat entiseen huonekaluliikkeen tilaan. Lähialueen asukkaille avajaisten aattona järjestetty naapuri-ilta houkutteli paikalle lähes 600 lasta ja aikuista.

Karikon Lidl-myymälä sijaitsee perinteisellä autokaupan alueella Rantakylän asuinalueen tuntumassa. Avarassa Lidlissä on yli 1300 m² myyntipinta-alaa. Ajanmukaiset ja tyylikkäät tilat remontoitiin alle kolmessa kuukaudessa entiseen huonekaluliikkeen tilaan. Värimaailma on Lidlin uusimman myymäläilmeen mukaisesti tyylikkään harmaa ja tuotteet on sijoiteltu suomalaisten asiakkaiden toiveiden mukaisesti.

– Mikkeliin on kaivattu toista Lidliä ja Karikkoon ruokakauppaa. Nyt entistä useampi mikkeliläinen pääsee poikkeamaan ostoksille Lidliin, iloitsee myyntipäällikkö Janne Korhonen.

Kuten kaikilla muillakin Suomen Lidl-myymälöillä, Karikon myymälällä on energiatehokkuuden ISO 50001 -sertifikaatti. Myymälän sähkön, lämmön ja veden kulutusta seurataan yksityiskohtaisesti ja poikkeamiin puututaan herkästi. Esimerkkejä energiatehokkaista ratkaisuista ovat LED-valaistus sekä kannelliset ja ovelliset pakastealtaat ja -kaapit.

Avajaisviikolla naapuri-ilta lähialueen asiakkaille ja ohjelmaa lapsille

Toivottaakseen vanhat ja uudet asiakkaansa tervetulleiksi ostoksille Karikon Lidlissä järjestettiin keskiviikkona 1.2. kutsuvierastilaisuutena naapuri-ilta, johon oli kutsuttu Rantakylän ja muun lähialueen asukkaita. Myymälässä oli vilskettä, sillä paikalle tuli noin 400 aikuista ja parisataa lasta.

Illan aikana vieraat pääsivät tutustumaan uuteen myymälään jo ennen avajaispäivää. Naapuri-illassa nautittiin muun muassa tuotemaistiaisia sekä Roope Rehbinderin valmistamaa kalakeittoa.

– Tunnelma naapuri-illassa oli oikein hyvä ja leppoisa. Kokeneet Lidlin asiakkaat esittelivät paikkoja ja tuotteita uusille asiakkaillemme. Moni sanoi, että eri kauppojen välinen kilpailu tuo hyvää virettä Karikon alueelle, Korhonen kertoo.

Uudessa myymälässä vietetään Lastenlauantaita 4.2. klo 11–16 ja Lidlin oma maskotti Lido Lohikäärme on tavattavissa tasatunnein. Lapsille on luvassa palkintoja Mestarimyymäläetsivä-aarteenetsinnästä ja tapahtumassa on tarjolla tuotemaistiaisia sekä kahvia. Lisäksi osallistujille jaetaan siirtokuvatatuointeja ja ilmapalloja.

Karikon Lidl työllistää noin 20 kaupan alan ammattilaista, ja myymäläpäällikkönä toimii Jenni Teittinen. Myymälä sijaitsee osoitteessa Karikontie 5, 50600 Mikkeli ja on avoinna arkisin ja lauantaisin klo 8–21 sekä sunnuntaisin klo 11–19. Lidlillä on Mikkelissä ennestään jo vuodesta 2004 toiminut myymälä Urpolassa osoitteessa Setrikatu 3.

Lisätietoja:
Tiedottaja Anna Rissanen, Lidl Suomi Ky, p. (09) 2345 6400, media@lidl.fi.