Nummelan Lidl sulkee ovensa kuukaudeksi – luvassa muodonmuutos

Lidlin myymälä Nummelassa on kiinni 27.1.–26.2.2020 remonttitöiden vuoksi. Myymälä remontoidaan kauttaaltaan ja siinä tehdään samat asiointia helpottavat ja selkeyttävät muutokset kuin kymmenissä muissakin Lidleissä kautta Suomen. Myymälän väritys muuttuu raikkaan valko-harmaaksi ja tuotejärjestyksessä on otettu huomioon asiakkaiden toiveet.

Jo vuodesta 2007 asiakkaita palvellut Nummelan myymälä remontoidaan kuukaudessa uuden Lidl-ilmeen mukaiseksi. Uudistuksen myötä Nummelan myymälän väritys muuttuu valko-harmaaksi ja yleinen myymäläilme on avara ja valoisa. Myymälän uudistus on osa Suomen Lidl-myymälöissä jo lokakuussa 2017 lopulla alkanutta systemaattista uudistusprojektia.

Uudistettavissa Lidl-myymälöissä vaihdetaan lisäksi kaikki valaisimet led-valaisimiin, jotka kuluttavat sähköä noin 40 % vanhoihin valaisimiin verrattuna. Tämän ansiosta jokaisessa uudistettavassa myymälässä säästyy energiaa huikeat 37 450 kilowattituntia vuodessa. Määrä vastaa kahden sähkölämmitteisen, 120 neliömetrin omakotitalon energiantarvetta.

Uudistuksessa myös tuoteosastojen järjestys muuttuu. Hedelmät ja vihannekset tuodaan myyntiin sisäänkäynnin viereen, kylmähylly siirretään alkamaan jo ensimmäiseltä käytävältä ja pakasteet siirtyvät myyntiin myymälän seinustalle pakkaskaappeihin. Myymälän kuivatavaroiden järjestys sekä painotukset muuttuvat myös. Ratkaisut tuovat tehokkuutta tilankäyttöön.

– Tutkimme asiakkaidemme liikkeitä myymälässä, esimerkiksi missä järjestyksessä myymälää tyypillisesti kierretään ja minkä tuotteiden edessä pysähdytään pidempään. Saamamme data yhdistettiin asiakkailta saatuihin toiveisiin ja palautteisiin. Näin syntyi uusi tuotejärjestys, joka palvelee parhaalla mahdollisella tavalla asiakasta, mutta myös parantaa henkilöstömme työympäristöä, aluejohtaja Antti Partanen kertoo.

Nummelan myymälässä uusitaan ilmeen lisäksi talotekniikkaa ja valaistus

Sisäpintojen uudistuksen lisäksi Nummelan myymälässä uusitaan osa talotekniikasta ja valaistus. Uudistusten myötä myymälätekniikka vastaa tämän päivän standardeja, jolloin energiatehokkuus ja ympäristöystävällisyys paranevat.

– Pahoittelemme, että myymälä joudutaan sulkemaan remontin ajaksi. Olemme kuitenkin huomanneet muiden uudistettujen myymälöiden kohdalla, että sekä asiakkaiden että työntekijöiden arki myymälässä muuttuu uudistuksen myöstä sujuvammaksi, aluepäällikkö Susanna Kähönen kertoo.

Nummelan Lidlin viimeinen aukiolopäivä ennen remonttia on sunnuntai 26.1.2020, jolloin myymälä on avoinna klo 11–20. Myymälän ollessa kiinni lähimmät Lidl-myymälät ovat Lohjalla, Kauklahdessa sekä Karkkilassa. Nummelan uudistettu Lidl avataan asiakkaille jälleen torstaina 27.2.2020 klo 8.

Lisätietoja: Katja Kuikka, Lidlin viestintä, p. 09 2345 6400, media@lidl.fi.