Rahahuolet ovat nyt yleisiä ja avulle on tarvetta – Lidl auttaa auttamaan

Lidl antaa taloudellista tukea myöntäville tahoille alennuksen ruokakaupassa käytettävistä maksusitoumuksista.

Monessa perheessä on nyt rahahuolia lomautusten ja yrittäjien tulojen pienenemisen takia. Ruokittaviakin on enemmän, kun kaikki ovat kotona eivätkä lapset syö koulussa tai päiväkodissa.

Helpottaakseen tilannetta Lidl antaa nopeaa taloudellista tukea myöntäville tahoille alennuksen ruokakaupassa käytettävistä maksusitoumuksista. Kymmenen prosentin alennus annetaan seurakunnille, kaupungeille, kunnille ja järjestöille, jotka tilaavat Lidliltä maksusitoumuslahjakortteja asiakkailleen ruokaostoksia varten. Alennuksen myötä esimerkiksi 100 euron maksusitoumus kustantaa maksajalle 90 euroa. Alennuksen saa ennen 13. huhtikuuta tilatuista uusista maksusitoumuslahjakorteista.

– Monet seurakunnat, kunnat, kaupungit ja järjestöt tekevät nyt arvokasta työtä auttamalla niitä, joilla on raha tiukassa koronatilanteen takia. Haluamme auttaa heitä auttamaan ja siksi annamme maksusitoumuksista alennuksen, Lidl Suomen hallintojohtaja Sami Pyykönen sanoo.

Lidlillä on maksusitoumuksiin käytössä erillinen lahjakortti. Maksusitoumuslahjakortit on tarkoitettu maksuvälineiksi, joita esimerkiksi seurakunnat ja järjestöt voivat myöntää ihmisille, jotka tarvitsevat rahallista tukea ruoan ja muiden päivittäistavaroiden ostamiseen. Lahjakortin maksaa avustustyötä tekevä taho. Maksusitoumuslahjakortteja ei myydä suoraan kuluttajille.

Alennus on tällä erää voimassa 13.4. asti eli siihen saakka, kun Suomen hallituksen poikkeustoimet ovat nykyisen tiedon mukaan voimassa. Alennuksen jatkamista harkitaan Lidlissä koronatilanteen kehittyessä.

Lisätietoa maksusitoumuslahjakorttien tilaamisesta ja käyttämisestä osoitteesta lidl.fi/maksusitoumus.

Lisätietoja: tiedottaja Anna Rissanen, Lidlin viestintä, p. 09 2345 6400, media@lidl.fi

Avainsanat:

Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Lidlin konseptin ydin on parhaan hinta-laatusuhteen tarjoaminen asiakkaille iloisesti palvellen. Suomessa viime vuosina vauhdikkaasti kasvaneessa organisaatiossa työskentelee noin 5500 henkilöä. 186 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Laukaassa ja Järvenpäässä sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista, ajankohtaisista tarjouksista osoitteessa lidl.fi. Lisätietoja yrityksestä osoitteessa corporate.lidl.fi.

Lainaukset

Monet seurakunnat, kunnat, kaupungit ja järjestöt tekevät nyt arvokasta työtä auttamalla niitä, joilla on raha tiukassa koronatilanteen takia. Haluamme auttaa heitä auttamaan ja siksi annamme maksusitoumuksista alennuksen.
Sami Pyykönen, hallintojohtaja